Prvi dan lipnja u Zagreb je doveo proslavljene finske ‘kauboje’ – Leningrad Cowboys. Iako početak ove glazbene priče datira iz 1989. godine kada je Aki Kaurismäki snimio planetarno popularan film “Leningrad Cowboys Go America” za hrvatsku publiku prava je kulminacija uslijedila 18-ak godina kasnije kada su se, eto baš 1. lipnja, u 100 minutnom nastupu predstavili zagrebačkoj publici a sljedećeg dana zasvirali su i na varaždinskom glavnom trgu.
No, vratimo se u Tvornicu.
Leningrad Cowboys manija u bližoj okolici Tvronice osjetila se već negdje 2 sata prije koncerta kada su prvi fanovi počeli pristizati ne bi li na vrijeme kupili majice benda, CD-e ili posjetili ‘Taft kutak’ u kojem su netom prije koncerta frizeri radili frizure u poznatom Leningrad Cowboys stilu.
Nakon ovog početkog zagrijavanja, negdje desetak minuta prije 22.00 sata na pozornicu izlaze članovi jednog od najmnogoljudnijih rock bendova u svojim prepoznatljivim odijelima. Publika ih, naravno, pozdravlja, glasnim pljeskom i urnebes započinje.
Čim se glavni vokalist Sakke pojavio na pozornici nakon uvodne “Space Tractor” u pratnji dvije go-go plesačice publika je podivljala. Svojstveno nastupu Leningrad Cowboys, u prvom dijelu koncerta trubači su imali manjka posla i publiku zabavaljali, jedan svojim izležavanjem po zvučnicima a drugi mirnim stajanjem u pravoj vojničkoj maniri… no njihovo besposličarenje nije dugo trajalo jer širina repertoara ovog benda gotovo je neograničena i balansira od balalajki do žestokih rock pjesama koje su ponijele cijelu Tvornicu.
Počevši žestoko, sa AC/DC-jevom “Let There Be Rock” najavili su pravi rock urnebes koji se nastavio sa Blues Brothersovom “Sweet Home Chicago” a vrlo brzo prešli su i na pjesme sa nedavno objavljenog albuma “Zombies Paradise”. Kao što se i očekivalo, ‘zombies’ set otvoren je sa bondovskom “Goldfinger” a najbolji prijem razuzdane publike zadobile su Modern Talkingova “You’re My Heart, You’re My Soul”, odlična obrada Lou Reedove “Pefect Day” te Cashova “Ring Of Fire”.
Ono što je uslijedio bio je povratak rock klasicima među kojima je Tvornica s nesumnjivo najvećim oduševljenjem prihvatila “Whiskey In The Jar”. Uskoro se na pozornici pojavio jedan i jedini ‘kralj’ u svom prepoznatljivom bijelom odijelu. Publika je s velikim entuzijazmom prihvatila ovu šalu gitarista i vokalista koji je ubrzo nestao s pozornice da bi se uskoro vratio u hlačama boje kože na kojima su se isticale genitalije… nije dugo trebalo da publika uz ovakav outfit glasno zapjeva “Pennies From Heaven” zajedno sa dobro raspoloženim bendom na pozornici.
Završnim dijelom koncerta domnirale su “Those Were The Days” proslavljena od Mary Hopkins the odlična obrada Tom Jonesove “Delilah” koja se orila Tvornicom a nakon koje je bend završio ‘službeni’ dio svog nastupa. Tvornicom se prolomilo “We want more” i bend se ubrzo vratio na pozornicu.
Osobito dojmljiva na bisu je bila Bowieva “Starman” a koncert je zaključen sa “Kasakkom” tijekom koje se bendu na pozornici pridružilo nekoliko najzagriženijih fanova iz prvih redova.
Leningrad Cowboys svirakom su u Zagrebu još jednom potvrdili da su jedan od najzanimljivijih, najzabavnijih i daleko najoriginalnijih cover bendova današnjice.
Publika koja se po završetku gužvala na izlazu iz Tvornice otišla je kući sa smješkom na licu što je samo jedan dokaz toga da su se svi odlično proveli i da su Leningrad Cowboys i više nego uspješno prenijei svoju porku “Make tractors – not war!”.

Set lista:
1) Space Tractor
2) Let There Be Rock