Maskerada blasfemije i putenosti

Ovogodišnja je Vampyria bila počašćena pretposljednjim nastupom ovih mediteranskih vampira na njihovoj šestomjesečnoj turneji koja traje od kraja kolovoza prošle godine. Novi album, “Pleasure and Pain” osvanuo je na tržištu 23. studenog 2005. pod paskom Aural Musica. Na njemu su gostovali mnogi eminentni glazbenici kao što su članovi Ensopha i Strmlorda, Dhiloz iz Ancienta, Flegias iz Necrodeatha te Bruno Kramm iz benda Das Ich. U sklopu turneje posjetili su klubove Velike Britanije, Njemačke, Švicarske, Austrije, Češke, Slovenije, Italije i konačno zagrebačku Močvaru. Ovo je njihov treći nastup pred hrvatskom publikom i prvi u kojem je Sonya Scarlet nastupila kao jedina vokalistica. Prisjetimo se, 2004. godine, Sonya prestaje biti prateći vokal i postaje vodećom ikonom banda priređujući šokantne performance.
Vampyriu je udarno otvorio nastup Phantasmagorie – bio je to jedan od njihovoh najmoćnijih nastupa u posljednje vrijeme. Kao i uvijek prepoznatljiva scenografija, mnogo dima i kaotična halucinativna igra reflektorima – bila je to uvertira u nastup koji je i najtromije natjerao da se pokrenu. Prvi od niza hitova koji su izveli, bio je “Fenix” , a redali su se “In the middle of nowhere”, “Nephilim” (koji je izazvao opće oduševljenje prisutnih!), “Transilvanian girl”, “Broken mirror”…Izveli su također i tri izvrsne obrade – ABBA-inu pjesmu “Gimme gimme gimme”, “White wedding” B. Idola te “Djevojku od bronce” makedonskog banda Mizar. Histerija vriskova i pljeska potvrdila je još jednom kvalitetu i popularnost našeg najjačeg gothic band. Tomijev je vokal bez imalo pretjerivanja, pokazao izuzetnu snagu i začuđujuce sposobnosti, Ana je također bila sjajna u svojim dionicama a nova klavijaturistica Branimira unijela je novi duh ne samo u vizualni identitet benda.
Nastup Phantasmagorie trajao je oko sat vremena. Nakon kraće stanke i nekoliko hitova kojima je publika prikratila vrijeme na plesnom podiju, na pozornicu u teatralnom i dramatičnom stilu, uz vatru i reflektore, izlaze zakrabuljeni Theatres des Vampires. Svi članovi benda nosili su neku vrstu maske (baš poput pravih vampirskih glumaca), a Sonya je bila skrivena ispod krinke i plašta. Koncert su otvorili pjesmom Never again s novog albuma, čija je izvedba bila prilično pitoma i nerazuzdana. Ali takva atmosfera nije dugo potrajala. Redajući hitove s novog albuma, Sonya je odbacila suvišnu tkaninu sa sebe i na opću radost (posebice muškog dijela publike) pojavila se pred našim očima u upadljivom scenskom kostimu jakih S/M konotacija.
Zar smo mogli očekivati da ce ostati skrivena cijeli koncert? Definitivno je bila domina cijelog stagea i dvorane- snažnim glasom u kombinaciji s nevjerojatno moćnim i maštovitim scenskim nastupom, Sonya Scarlet se predstavila kao izuzetno jaka i karizmatična osobnost. Izveli su većinom pjesme s novog albuma, a na bisu i starije hitove poput onih zagrebačkoj publici čini se najdražih s albuma Suicide Vampire. Povrh izuzetno korektno odsviranog glazbenog repertoara, vjerujem da će se mnogi složiti sa mnom da je velik dio dojma što ga ovaj band ostavlja, u njihovom pažljivo osmišljenom i minuciozno dotjeranom scenskom nastupu, čija je kulminacija zasigurno bila u onom dijelu kad je Sonya Scarlet prkosno i ponosno uzdiga invertirano raspelo.
Jedno možemo zakljuciti – maštovito pervezni, s puno horror elemenata, opscenosti i neskrivene požude, nastupi ovog banda pravo su malo horror kazalište. Theatres des Vampires bez pogovora imaju svoj poseban izričaj koji bi bilo nepravedno kategorizirati, izričaj koji je u svakom slučaju prepoznat i prihvaćen od mnogobrojne publike. Utjecaji na ovaj band i njegov rad su previše kompleksni i izuzetno fluidno uklopljeni da bi ih se seciralo.
Još jednom pružili su hrvatskoj publici nezaboravan performance i koncert. Iako sam osobno ljubitelj teatralnih nastupa, po mom skromnom mišljenju, nastup banda koji nosi tako uzvišeno ime, možda bi ipak trebao biti ponešto elegantniji i sofisticiraniji.
Vampyria se nastavila DJ showom Tomija Phantasme koji je nakon što je briljirao u nastupu Phantasmagorie, još jednom oduševio prisutne izborom glazbe koja je dopirala iz zvučnika. Sve u svemu, izuzetna večer.

Tekst: Darija Šimunov