Gotovo dva mjeseca nakon zagrebačke Vampyrie kada su pred hrvatskom publikom nastupili Theatres des Vampires Hrvatska je, točnije osječki klub Bastion, bila poprištem još jednog iznimnog goth/metal događaja. Bastion je te večeri ugostio Charon, jedan od najpopularnijih finskih gothic-metal bendova koji diljem Europe promoviraju svoj posljednji studijski uradak “Songs For The Sinners” objavljen prošle godine.
Koncert najavljen za 20.00 sati je sa gotovo tri sata zakašnjenja otvorila požeška grupa Defiant koja je svojim glasnim nastupom polako ali sigurno okupljene u klubu odvukla od šanka i dovela u prostor ispred pozornice. Nakon inspirativnog Defiantovog nastupa mrak u dvorani, dimna zavjesa i prepoznatljiva phantasmagorična igra reflektorima najavljuju Phantasmagoriu.
“Do what thou wilt shall be the whole of the Law. Love is the law, law under Will”…. slijedi 30-ak minuta jednog od najsnažnijih Phantasmagorijinih nastupa u posljednje vrijeme. Pozitivna reakcija publike i transatično raspoloženje nisu izostali već nakon prvih odsviranih taktova. Obrade ABBA-ine “Gimme, gimme, gimme”, Mizarove “Djevojke od bronce” te “White Wedding” Billyja Idola nagrađene su i pokojim vriskom oduševljenja a Phantasmagoria se još jednom potvrdila najvećim domaćim gothic bendom. Već u sljedećem trenu na pozornicu izlazi riječki bend Father. Transatično raspoloženje gothic poklonika zamijenjuje ono fanova metal zvuka. U sljedećih 30-ak minuta potoci pive letjeli su zrakom a plesno naguravanje publike postalo je sastavni dio bendovog scenskog nastupa u cjelini manje od Phantasmagorijinog nabijenog impresivnim svjetlosno-dimnim efektima u službi glazbe.
A zatim se nakon kratke stanke iz mraka se pojavljuje bend zbog kojega su mnogi te večeri doputovali iz Zagreba, drugih dijelova Slavonije pa čak i Splita – Charon. Ovaj bend koji je svoj prvi međunarodni uspjeh zabilježio 2002. godine pjesmom “Little Angel” sa albuma “Downhearted” svoj je prvi nastup u Hrvatskoj otvorio je aktulanim singleom “Colder” koji je svojom energijom u samo nekoliko sekundi raspoloženje u publici doveo do usijanja. Jednoglasna vokalna pratnja publike i val pozitivnih emocija stvorili su jedu sasvim novu dimenziju u kojoj vrijeme gotovo da je postalo neprimjetno. Možda je zato kraj koncerta ispunjenog Charonovim uspješnicama poput “Guilt on Skin”, “Bitter Joy”, “If”, “Sister Misery” ili neizostavne “Little Angel” stigao prebrzo. Hrvatska je publika, dokazao je to Charonov nastup u Bastionu, predugo čekala ovaj bend. Gromoglasan pljesak i povici “We want more!”, vraćaju temperamentne Fince na pozornicu. Slijede pomalo apokaliptična “At The End Of Our Day”, “As We Die” i za kraj jedna od Charonovih najdubljih, najsnažnijih i najemotivnijih pjesama “House of the Silent” koja je svoje mjesto pronašla upravo na albumu “Songs for the Sinners” u čiju je čast bend odsvirao europsku turneju. Gotovo do savršenstva dovedena izvedba ove pjesme nagrađena je dugotrajnim pljeskom i čini se da bolju glazbenu zahvalu nismo mogli poželjeti. Druženje benda i fanova nastavilo se u opuštenoj atmosferi u prostoru Bastiona ubrzo nakon koncerta a još jedna iznimna večer okončana je nekoliko sati nakoon koncerta obećanjem da će Charon ubrzo opet posjetiti našu zemlju.