Kultni makedonski bend Mizar i zagrebačka Phantasmagoria nakon uspješnog ljetnog dijela turneje “Terrible Beauty 2005” odsviranog diljem hrvatske obale Jadrana 28.10. zasvirali su i pred zagrebačkom publikom. Mizaru je ovo bio prvi nastup u Zagrebu nakon koncerta u klubu Aquarius održanog 30.06.2003. te prvi nakon objavljivanja trećeg albuma “Terrible Beauty Is Born”, objavljenog krajem 2004. za Dallas Records. Ovom prigodom Mizaru i Phantasmagoriji pridružio se i slovenski bend Shanti Nilaya koji je posjetitelje zagrebačkih dark događanja oduševio početkom godine na drugom izdanju Goth-O-Rama festivala u zagrebačkoj Močvari. Ovaj put su se Shanti Nilaya predstavili još uvjerljivije, i to ne samo glazbeno već i vizualno jer bend je pred publiku u Tvornici izašao u pomno osmišljenom imageu koji je dodatno naglasio snagu njihove glazbe okrarakterizirane kao gothic metal. Nakon vrlo uvjerljivog nastupa koji je potrajao 45 minuta Shanti Nilaya završni pečat udarili su obradom Rammsteinove “Mein Herz Brennt” koja je izazvala vrlo dobru reakciju publike.
Nešto kasnije na pozornicu izlazi nesumnjivo najveći domaći gothic band, Phantasmagoria popračena svime onime što i inače čini nastup ovog benda krarakterističnim – mnogo dima i jakih reflektora, ovoga puta uglavnom u crvenoj boji. Phantasmagorični početak nastavio se u istom tonu a tijekom nastupa Phantasmagoria ja odsvirala neke od svojih starih pjesama, poput pjesme “Boje” koje, nažalost, ne čine često dio bendovog live seta. Iako je ovaj put izostala odlična obrada Mizarove pjesme “Djevojka Od Bronce”, Phantasmagoria je odsvirala obradu ABBA-ine “Gimme, Gimme, Gimme” koja je uz pjesme “In The Middle Of Nowhere”, “Broken Mirror” i obradu Depeche Modeove “Never Let Me Down” nagrađena najglasnijim pljeskom.
15-ak minuta nakon ponoći na pozornicu izlazi Mizar i svoj koncert otvara uvodnom pjesmom pompoznog zvuka sa njihovog posljednjeg albuma “Terrible Beauty Is Born”, “Amfilohij”. Rekacija publike već na prvu pjesmu nije izostala. Ubrzo u se začula i “Devojka Od Bronza”, u Zagrebu vjerojatno najpoznatija Mizarova pjesma. Stoga rasplesana publika i veliki aplauz nikoga nisu iznenadili. Slijediio je niz novih pjesama poput vrlo energicne “Juda” te starih hitova poput “Uninije”?, “Doždot”, “Glas”,… Jedan od najintimnijih trenutaka bilo je izvodenje pjesme “Gradeot E Nem” koju Goran Trajkovski izvodi samo uz pratnju sempla i koji je i sam na trenutke podsjecajuci na Jima Morrisona publiku odveo u svojevrsno transaticno rasploženje da bi mu se kasnije pridružili i ostali glazbenici odsvirajuci vrlo impresivnu instrumentalizaju. Nešto slično dogodilo se i tijekom izvođenja “Blood-Red Sun” no trans u publici kada je Mizar na pozornici nikome ne bi trebalo predstavljati nepoznanicu jer bend koji u svojoj glazbi spaja makedonske ethno elemente, dark zvuke i ponešto modernih elektronskih nota sa izvornim rock’n’roll-om ni ne može uzrokovati drugacije posljedice. To je dokazala i publika ispred pozornice dozvavši Mizar na bis. I to ne jednom, nego dva puta. Naposlijetku, kultni makedonski bend zagrebačku je publiku, nadam se do neke druge prigode, pozdravio sa još jedim izvodenjem “Devojke od bronza” a ova se iznimna koncertna večer nastavila sa dark partyjem Tomija Phantasme.