Nakon austrijskog izdanja Goth-O-Rame kojem smo u prosincu nazočili u poznatom klubu Explosiv u Grazu čini se da se i zagrebačka Goth-O-Rama uspjela isprofilirati u jedan od rijetkih festivala klupskog tipa koji se pretvorio u tradiciju.
Nakon prošlogodišnjeg festivala na kojem su nastupili Mortiis, Mandragora Scream te domaći bendovi Darkendome i Phantasmagoria ovogodišnje izdanje okupilo nas je u klubu Močvara untaoč tome što je izdanak Fields Of The Nephilima, The Last Rites zbog nedovršenog albuma otkazao ne samo nastup na Goth-O-Rami vec i cijelu turneju. No, za i više nego dobar doživljaj pobrinuli su slovenski bend Shanti Nilaya, austrijski Autumn Clan te domaća Phantasmagoria.
Shanti Nilaya dobili su čast otvoriti Goth-O-Ramu i već su prvom pjesmom privukli punu pažnju okupljenih u klubu. Vrlo zanimljivim glazbenim spojem u kojem se bez prevelikih analiza i razmišljanja mogu prepoznati elementi kojima se u svom opusu služe primjerice Lacrimosa, Rammstein ili Siddharta ali i bendovi poput Samaela te podjednako zanimljivim imageom i nastupom koji se, ruku na srce, na trenutke ipak cinio pomalo ukocenim, vrlo su se kvalitetno predstavili zagrebačkoj publici. No kako je vrijeme odmicalo a publika bivala sve opuštenija bend je na dobru reakciju publike, osim s pjesmama koje će se naći na njihovom albumu prvijencu, odgovorio i ponekom pjesmom Rammsteina (“Engel” i “Mein Herz Brennt”) te “Say Just Words” Paradise Losta.
Nakon Shanti Nilaye na pozornicu su izašli clanovi Autumn Clana. S obzirom da su prije ovog festivala vec dva puta svirali u Zagrebu i da ih je domaća publika već dobro upoznala bez imalo poteškoca održali su temperaturu koju su prije njih povisili Shanti Nilaya. Štoviše, kako su redali pjesme sa svog albuma “Requiem To The Sun”, te neke koje će se naći na novom albumu, publika je sve zainteresiranije i predanije cupkala ispred pozornice i pjevušila sa pjevacem Jensom. Pomalo iznenađujuce za festivalska događanja Autumn Clan su pozvani na bis na kojem se najprije čuo, po sudu publike, apsolutni hit “New Gothicism” a zatim “Dissonant Trip” s kojom su se ovoga puta oprostili od zagrebačke publike.
Za kraj, na pozornicu je izašao najrespektabilniji domaci Gothic bend – Phantasmagoria. Iako su ovoga puta nastupili samo sa jednom gitarom Phantasmagoria je ukupnim akustično-vizualnim nastupom punim magle i efekata postignutih igrom svjetla zvučala vrlo močno. Nesumnjivo, najveću pažnju publika je poklonila Mizarovoj pjesmi u Phantasmagorijinoj obradi nazvanoj “Djevojka od bronce” te obradi ABBA-inog hita “Gimme, Gimme”.
Za after party koji se nakon odličnog koncertnog dijela protegnuo do ranih jutarnjih sati pobrinuo se DJ team u sastav Schulth i Tomi Phantasma.

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)