Nakon mnoštva recenzija najnovijeg Mortiisovog uratka “The Grudge” koje su nam servirali domaci i europski kriticari i nekoliko tjedana preslušavanja istog nije nam preostalo ništa drugo nego se 27.10.2004. zaputiti u zagrebacku Mocvaru i prepustiti se carima “The Unlimited Grudge Toura 2004.”.
Odavno je poznato da je Mortiis svoju glazbenu karijeru zapoceo u norveškom black metal bendu Emperor pa se stoga nitko nije iznenadio što je sa sobom na turneju poveo jedan death-black metal bend, norvešku Susperiu sastavljenu od bivših clanova Dimmu Borgir, Satyricon i Old Mans Child koji promoviraju svoj novi album “Ultimate”. Isto tako, malo se tko iznenadio što su se, nekih 1,5 sat prije Mortiisa, na pozornicu uspeli clanovi najmracnijeg domaceg benda – Phantasmagorije. Phantasmagoria je,nesumnjivo, bila najbolji odabir za zagrijavanje atmosfere u još polupraznom klubu. Pa iako su uz nekoliko starih i publici dobro znanih pjesama najavili i predstavljanje novog opusa, Phantasmagoria jedva da je imala dovoljno vremena rasplesati publiku okupljenu na pristojnoj distanci od pozornice. Tek što su se poceli formirati redovi podrške ispred pozornice, Tomi Phantasma zahvalio se na podršci uz objašnjenje da Mortiisov tour manager ne dopušta da duže sviraju. Nije na nama da sudimo je li postupak Mortiisovog organizacijskog teama bio posljedica nesporazuma sa domacim organizatorom ili drzak cin, ali kako god bilo nepošten je kako prema Phantasmagoriji tako i prema domacoj publici koja je, u narednih i više od 30 minuta u mnogim segmentima pretjeranog uštimavanja Susperijinih instrumenata (koje je vješto prikrivao DJ Schultz zadužen za “during” i “after” show party), ostala uskracena za barem dvije pjesme benda koji je svakim svojim nastupom sve bolji. Nakon, cinilo se, beskonacnih provjera mikrofona, monitora i gitara na pozornicu pristojno popunjene Mocvare izašla je Susperia. Kako nam “death-black metal” nikada nije bila pretjerano bliska kategorija nije nam se bilo teško vec nakon druge pjesme izvuci iz prvih redova i Susperijin nastup promatrati iz prikrajka. Sudeci po reakcijama okupljenih bend je oduševio svojim energicnim i uigranim nastupom. Momci su se u svojih sat vremena potrudili publici dati svoj maksimum što je ova znala cijeniti i uzvratiti im s podjednakom požrtvovnošcu i energicnošcu do posljednje minute nastupa.
Gužva, pa cak i bezobrazno naguravanje pojedinih fanova pred Mortiisov izlazak na pozornicu možda bi iznenadili da nešto slicno vec nismo iskusili tijekom prošlogodišnjeg Mortiisovog nastupa u istom klubu. Pa ako se uštimavanje Susperijinih instrumenata cinilo beskonacno dugim tada ne postoji rijec kojom bi se okarakteriziralo ono koje je uslijedilo nakon što je Susperia napustila pozornicu. No kada se Mortiis konacno pojavio pred publikom bilo je nemoguce ne primjetiti koncertne aranžmane pjesama koji su u kombinaciji sa i više nego energicnim nastupom nadmašili i one lovorikama ovjencane na samom albumu “The Grudge”. Uzavrelu atmosferu u klubu koju je Mortiis sa pratecim bendom dodatno užario i pjesmama “Monolith”, “Parasite God”, “Smell The Witch” i “Marshland” sa albuma “Smell Of Rain” nisu mogli ugasiti ni mlazovi vode koje su tijekom cijelog nastupa Mortiisovi tehnicari polijevali po publici koja se bezuvjetno prepustila electro-industrial-gothic-metalu koji je prštao s pozornice. Teško je reci jesu li momci koji su se grcevito borili za prve redove ocekivali da ce se na bisu poput pravog trola iz norveške mitologije Mortiis pretvoriti u prelijepu djevojku i zavesti ih svojim carima ali sa znatno vecom sigurnošcu možemo konstatirati da su djevojke iz prvih redova za kraj dobile pogled i osmijeh ‘poisonblond’ gitarista kojem su uputile vecinu pogleda tijekom koncerta.
DJ Schultzu se po završetku koncerta za DJ pultom pridružio i Tomi Phantasma pa su zajednicki priveli ovaj iznimni dogadaj kraju.

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)