Iz razloga što domaci bendovi danas nisu baš cesto u prilici svirati izvan granica Hrvatske bilo je zanimljivo pridružiti se Phantasmagoriji i Darkendomeu na putu na Goth-o-Ramu u poznati alter klub Exploziv u Grazu. Organizatori ovog koncertnog festivala uz dva hrvatska benda program su upotpunili i domacim bendovima One Colour Black, Nosgoth i Autumn Clan.
Ovo zadnje ime hrvatska je publika vec dobro upoznala kroz Metal Emajl i Metal Forest festivale i kako mi je ovo bila prva prigoda vidjeti Autumn Clan na domacem terenu zanimalo me kako su ondje prihvaceni. One Colur Black svojim me nastupom vokalno u nijansama podsjetio na Placebo iako je ovdje rijec o jednoj potpuno drugacijoj rock prici dalekoj od ove engleske pop(y)-rock. Darkendome se publici sastavljenoj još uvijek uglavnom od hrvatske podrške predstavio u punom sjaju. Stoga nije zacudilo što su Austrijanci vec u prvih nekoliko minuta njihova nastupa napustili pozicije koje su netom po ulasku u klub zauzeli za šankom i obližnjim stolovima i zauzeli redove pomalo udaljene od pozornice kako bi odande popratili odlican nastup zagrebackih black metalaca. Ali, što bi se drugo moglo ocekivati od tradicionalno suzdržane austrijske publike? No da ne postoji led koji se ne topi na visokim temperaturama dokazala je i Phantasmagoria koja je na pozornicu izašla nakon Darkendomea. Ako je u klubu tada još bilo okorijelih promatraca sa strane nestalo ih je kada su najpoznatiji hrvatski goticari zasvirali obradu ABBA-inog hita “Gimme, Gimme” i verziju “A Forest” od The Cure u kojoj sjajno koketiraju s black metalom. Publika je Phantasmagoriu dozvala na bis što se rijetko dogada na festivalima. Tako se Phantasmagoria na ovom izdanju “Goth-O-Rame” isto kao i Darkendome predstavila u pravom svijetlu i vrlo vjerojatno otvorila vrata ka nastupima na slicnim dogadanjima. No, da temperatura u klubu ipak ne bi bila previsoka pobrinuli su se clanovi grupe Nosgoth ciji je glazbeni izricaj mirniji od Phantasmagorijinog. Oni su promovirali svoj prvi mini album “Nevermore Requiem” te unatoc izvanrednim glasovnim sposobnostima pjevacice Kerstin koja je odabirom odjece podsjetila na Sharon iz Within Temptation njihova je predvidljiva i ne pretjerano zanimljiva glazba pomalo umirila tek dobro razbudenu publiku. Na kraju ipak moramo priznati da su Nosgoth kvalitetan band pred kojim tek stoji buducnost i da su iako su svirali bez basiste, koji ih je napustio dan prije koncerta, odradili svoj posao vrhunski.
No, kada su se Autumn Clan pojavili na pozornici celzijevci su opet bili u porastu. Prvi redovi u sastavu: temperamentna hrvatska publika, ponijeli su i suzdržanu austrijsku i cijeli je klub uskoro jednoglasno pjevao sa ovim odlicnim bendom koji uskoro najvaljuje završetak svojeg drugog albuma. Stvari su se samo redale, “New Gothicism”, “Hate Tunes”, “Dissonant Trip”, “Requiem To The Sun”,.. s prvog albuma “Requiem To The Sun” i nove vec poznate publici “6.66 pm”, “Leave You Broken”, “Let The Darkness In” i naravno sjajna obrada “Here Comes the (Autumn) Rain Again” u originalu od Euritmics. Autumn Clan su nas iznova toliko oduševljeli da smo ih cak dva puta izvukli na bis. U Hrvatskoj cemo ih ponovo moci vidjeti u ožujku na zagrebackom izdanju “Goth-O-Rame 2” koja ce, sudeci po temperamentu domace publike, nadmašiti ovu austrijsku.

Izvještaj: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)