LAIBACH – LJETO U MSU – Zagreb, Muzej suvremene umjetnosti, 11.07.2015.

LAIBACH – LJETO U MSU – Zagreb, Muzej suvremene umjetnosti, 11.07.2015.

Nazvati Laibach avangardnom glazbenom grupom u uskoj vezi s industrial i neo-klasičnim glazbenim smjerovima samo je jedna od odrednica kojima se u određenom segmentu može okarakterizirati jednu od najkontroverzinijih glazbenih formacija sa područja nekadašnje Jugoslavije.

3_Laibach

Ponavaljati značenje Laibacha u konteksu socijalističih 1980.-ih ili važnosti njihovog NSK pokreta i države koja je svojim putovnicama odigrala ključnu ulogu jednom od ratnih poglavlja ovih prostora 1990.-ih danas je zbog opće upućunosti čak i onih koji o Laibachu ne znaju gotovo ništa suvišno.

Doživjeti Laibach na krovu zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti (MSU) u spoju sa izložbom Bauhausa, umjetničkog i graditeljskog pokreta koji je povezao autonomnu umjetnost ioblikovanje uporabnih predmeta svakako je jedan od vrhunaca ljetne glazbene ponude u Zagrebu.

2_Laibach

I samo mala opaska, kada krećete na koncert Laibacha sve svoje možebitne predrasude, očekivanja i želje jednostavno – ostavite  kod kuće. Jer Laibach nije glazbena formacija koja će ispuniti vaša očekivanja ili odgovoriti na vaše predrasude pa su tako i u MSU ostali u potpunosti indeferentni na dobacivanja pojedinaca iz publike koji su na krov MSU-a čini se zalutali jer njihovi su komentari i opaske prema osobnostima na pozornici koji samo za spomen svog 35-godišnjeg rada zaslužuju iskreni aplauz primjerenije nekim drugim izvođačima koje iz respekta prema Laibachu i umjetnosti općenito ovdje neću imenovati.

Dakle, kad ste sve potrebno ostavili kod kuće i došli na krov MSU-a čista uma spremnog prihvatiti različite izražaje umjetničke forme i odati priznanje ovoj izuzetnoj umjetničkoj formaciji Laibach će vam pružiti audio-vizualni doživljaj za sva osjetila.

5_Laibach

U svom prepoznatljivom vizualnom identitetu koji nužno uključuje uniformirani stil Milana Frasa, totalitarnu estetiku vidljivu posebice u scenskom nastupu Frasa,  odlične Mine Špiler i jasnog naglaska na „anti“ ideologiju na kojoj počiva Laibachov glazbeni opus Laibach su u godini u kojoj obilježavaju 35 godina svog djelovanja još jdnom naglasili apsurdnost rigidnog družavnog ustroja i postojanja granica (ne samo onih geografskih!) te se još jednom na sebi jedinstven način ironično osvrnuli na njegovanje kulta ličnosti i autoratitivni koncept društva s čistim naglaskom na estetiku i socijalnu dimenziju posebice naglašenu u vizualnom dijelu njihova nastupa na velikom platnu iza benda.

8_Laibach

Milan Fras osobnost je bez koje Laibach ne može. I bez koje Laibach jednostavno ne bi bio Laibach. S druge strane, tu je Mina Špiler koja aposolutno briljira u svojim vokalnim ekspresijama od alta do bolnih vriskova u kojima se doslovno stapa sa sintetičkim zvukom sintisajzera kojima naglašava bolnu emotivnu nijansu koju Laibach osvrčući se na totalitarističko uređenje današnjeg društva posebice podvlači.

„We Are Millions And Millions Are One“, „The Whistleblowers“, „Resistance Is Futile“, „Walk With Me“, „No History“, „Bossanova“ samo su neke od pjesama koje su publiku okupljenu na krovu Muzeja suvremene umjetnosti provele kroz sve ljepote i strahote Laibachova glazbenog izričaja, slojevitost njihove cjelokupne umjetničke dimenzije koja je uistinu svijet za sebe te svakako i sparnu zagrebačku večer koja je obojana nadahnjujućom ideologijom često osuđivanom zbog uniformiranog pristupa bila svrstavana i „lijevo“ i „desno“.

Za kraj su Laibach publiku do kraja razoružali svojim bezvremenskim uspješnicama „Life Is Life“ i „Tanz mit Laibach“ zaokruživši tako još jednom svoju vrlo jasnu i glasnu mimetičku kritiku ideologije, u ovom slučaju totalitarističke i baš suprotno njihovoj scenskoj pojavi uniformirane.

Laibach su oduvijek bili jedinstveni i neponovljivi. To su i danas. Ne samo kroz svoje koncerte na kojima publiku, osim na beskompromisni užitak u slojevitoj i razgranatoj glazbi unutar avangardnog industrial pravca, tjeraju i na razmišljanje svojom glavom. Oni koji su došli sa sugestivim stavom i Laibachu pokušali nametnuti totalitarizam u svojim glavama dovikujući im svoje glazbene želje i još ponešto (jer to je tako hrvatski, zar ne?), nadam se izašli su iz MSU osvješteniji pojmom kulturne i ideološke dimenzije globalizacije, u tom kontekstu značenjem utopističke imaginarne države NSK koja ima svoja veleposlanstva i putovnice, svoje vlastite i individulanosti društva u kojem žive, ali i važnosti spoznaje da Laibach uskoro kreću na turneju u pojam svih pojmova totalitarizma – Sjevernu Koreju.

>>>>>>> FOTO GALERIJA <<<<<<<

>>>>>>> FOTO GALERIJA 2<<<<<<<

Izvještaj: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net
Foto: Martina Šestić – martina@venia-mag.net; Samir Cerić Kovačević

COPYRIGHT © Sve fotografije u galeriji su zaštićene autorskim pravima. Ne smiju se preuzimati bez dozvole Venia Maga-a ili autora. Fotografije se ne smiju izmjenjivati ninakoji način, kao niti uklanjati ili mijenjati žig sa znakom Venia Maga-a/autora. Ukoliko se otkrije njihovo neovlašteno korištenje, biti će poduzete pravne mjere protiv kršitelja autorskog prava. Molimo sve koji primijete navedene nedozvoljene aktivnosti da obavijeste uredništvo portala Venia Mag. Hvala.

COPYRIGHT © All photographs in this gallery are under the copyright law. They cannot be copied or reproduced without permission given by Venia Mag or the author. It is not allowed to alter the photographs in any way, or removing the watermark sign of Venia Mag/author. Legal action will be taken if discovered any non-permitted usage or photography manipulation. We kindly ask to inform us about such misusage by sending an e-mail to Venia Mag Editor-In-Chief. Thank you.

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *


*

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
Ok