E-mail intervju: Electropolis
Foto: Ivana Sataić

DJ-a Urbanusa, kao ni slovenski Neversun u Hrvatskoj ne treba posebno prestavljati. Jedan od najboljih, nauspješnijih i najpoznatijih slovenskih DJ-eva ove je godine po prvi puta upravo za Halloween nastupio u Zagrebu. Bio je to dovoljan razlog da s Urbanusom uoči Halloween Festivala u Boogaloo za Veniu ukratko porazgovaramo o hrvatskoj i slovenskoj Gothic sceni.

VENIA: Prvi put si u Zagrebu na Halloween partiju.Kako je došlo do toga da si baš u Zagrebu odlučio provesti Halloween?
URBANUS: Tomi Phantasma me pozvao da dođem, i otkako je bio dio odličnog Halloween partija u Ljubljani prošle godine, činilo mi se kao zanimljiva prilika da budem dio iste vrste događaja (ali većeg) u Zagrebu ove godine.

VENIA: Što misliš o goth sceni u Sloveniji i Hrvatskoj?
URBANUS: Dobra scena s nekim jako cool i pametnim ljudima, ali nažalost smještena u dvije prilično neprimjerene zemlje. Goth scena općenito ovisi o urbanom okruženju, dok su nae dvije zemlje uglavnom ruralne što je u neku ruku neprijateljsko za goth duh. Kako god, sad odgovarajućom motivacijom i punim resorsima, netko može ići ovdje okolo jako dobro.

VENIA: Već si nekoliko puta nastupio u Hrvatskoj kao DJ.Što misliš, ima li
kakvih pomaka što se tiče scene i publike?
URBANUS: Pomaka u kojem smislu? Svaka se scena svugdje razvija. Što god to znači raste ili se smanjuje, mijenja ukuse i stilove, razdvaja se u različite frakcije ili spaja i asimilira druge, to je samo stvar statistike. Sa moje osobne točke gledišta, osjećam se dobro dok Djiram ovdje, sve dok se čini da je ondje određen broj ljudi koji uživa u ovoj vrsti glazbe.

VENIA: Kako je započela tvoja karijera i pod kojim utjecajima?
URBANUS: Prvo sam puštao ploče u javnosti u Ljubljani u K4 ranih 90-ih, u to vrijeme uglavnom gothic rock i nešto suvremenog industriala na repertoaru, ali to je bila više slučajnost nego bilo koja DJ karijera, jer smo imali sav industrial koji smo trebali na događajima na kojima je DJ bio Aldo iz Borghesie. Nakon njegovog odlaska, scena je bila prilično mrtva do 1998. kada ju je entuzijazična skupina, koja je kasnije postala Neversun, uskrisila i donijela gothic-industrial partije ponovo na jelovnik. Počeli smo sa miješanjem glazbe, da bismo dobili raznovrsnu publiku zajedno, od gothic, rock i metala do industriala, ebm-a i futurepopa, sa nekom mračnom stranom 80-ih u tome, sve dok scena nije dovoljno narasla da bi bila sposobna podupirati žanrovski-precizirana događanja. Od tada naša skupina radi sa nekolicinom klubova i organizatora, uključujući Channel Zero (i druge klubove u Metelkovoj), KUD, K4 Club i Orto Bar u Ljubljani, nekoliko malih prostora u Mariboru, Celju i ostalim slovenskim gradovima, i sa povremenim skokovima u okolicu…
Kao DJ ja sam prilično otvoren i ne volim zapeti i puštati samo jednu vrstu glazbe, već sve što volim ili što me zabavlja u tom trenutku. Kako god, ja nisam DJ umjetnik, već više tip koji voli vidjeti ljude da se zabavljaju, pa je moj cilj dati publici dobar amijent za parti i ples. To obično podrazumijeva određenu dozu bludnje na račun ekperimentiranja i inovacije, kako god sa dobrom mjerom u miješanju najnovijih i neotkrivenih stvari sa nekim favoritima na partijima da bi eventovi obično bili uspješni.

VENIA: U Hrvatskoj, ponekad se čini, postoje negativne tenzije između publike koja preferira elektro glazbu i onih koji su orijentirani na old school gothic. Kako gledaš na te dvije scene, razdvajaš li ih ili su dva segmenta iste?
URBANUS: To je vrlo prirodno i postoji svugdje. Kao DJ ili organizator događanja nikada ne možeš zadovoljiti sve niti to trebaš. U osnovi svatko privučen na Ťmračnu stranuť može pronaći sebe u određenim elementima cijele gothic scene, ali sama po sebi scena je stvorena od vrlo parikularnih i vrlo često vrlo zahtjevnih individua. Ako je kritična masa dovoljno velika da može poduprijeti događanja usmjerena na ukus svake klijentele, svatko može dobiti nešto za sebe. U suprotnom mora se postići kompromis. To je vrlo slično situaciji kada jedna osoba neko vrijeme voli jednu vrstu glazbe, zatim odustane, pa se vrati, ili tako nešto. Siguran sam svatko može pronaći primjer poput ovog u svojoj prošlosti.

VENIA: Jesi li imao kakvih problema u Ljubljani sa dobivanjem prostora za
party?
URBANUS: To ovisi o načinu na koji gledaš na to.
Generalno uvijek smo imali problema prilikom dobivanja mjesta da bismo imali događanja onoliko puta koliko smo to htjeli, jer znaš, sve što smo ikada željeli je sve, ali ako ćemo biti iskreni, vjerojatno smo dobili prostor za party puno češće nego smo ga zaslužili.
Na primjer samo u mjesec dana uoči ovog Hallowena bilo je najavljeno 10 ili više gothicu orijentiranih partija, što je uistinu mnogo više nego što itko može posjetiti, jer scena je još uvijek relativno mala.

VENIA: Kakvu glazbu privatno najviše slušaš i koji su ti glazbeni uzori?
URBANUS: Kod kuće uglavnom i najviše slušam klasičnu glazbu. Zatim različite stvari za različite prilike. Ponekad se volim voziti okolicom sa snažnim industrialom, drugi put sa primjerenim ambientalom.
I ukusi se mijenjaju s godinama. Određeni bendovi koji su ostavili veliki utjecaj na mene kad sam ih prvi put čuo, ne mogu ih više uopće čuti. Pa ako imenujem ijedan bend sada, mogao bih ga mrziti za nekoliko mjeseci, ali iskreno je reći da slušam žestoke doze Desiderii Marginisa unazad nekoliko godina.

VENIA: Imaš li u budućnosti planove raditi partye negdje izvan Slovenije?
URBANUS: Zapravo ne. Ali nikad se ne zna…

VENIA: Kako vidiš scenu za 5 godina?
URBANUS: Zapravo se ne zamaram time. Sve scene imaju svoje uspone i padove, inspirativne i depresivne aspekte. Nazovi me sebičnim, ali više sam koncentriran na to što ću ja raditi za 5 godina.

VENIA: Prošle godine je kombinacija Mizar-Phantasmagoria + DJ-evi za
Halloween nastupila u Ljubljani i bilo je fantastično. Kakva su tvoja
očekivanja od Halloweena u Boogaloo?
URBANUS: Nadam se da će biti i bolje nego prošle godine u Ljubljani.

VENIA: Na electro flooru u Boogaloo ćeš biti jedan od dva inozemna gostujuća dj-a. Koliko si upoznat s radom Krisa Kylvena?
URBANUS: Poznati su mi neki njegovi radovi sa Reactorom i Implantom.

VENIA: Želiš li još nešto dodati? imaš li poruku za one koji će čitati
ovaj intervju?
URBANUS: Ne shvaćajte stvari preozbiljno.

www.neversun.net