Intervju: Nerissa Alison
Foto: promo

OLIJEVA DRUGA LJUBAV: SONS OF SEASONS

 

Slušajući drugi album Sons of Seasons, Magnisphyricon, po prvi puta našla sam se kako hodam po glazbenoj senazciji, simboličnoj, mračnoj, melodičnoj, klasičnoj, okrutnoj, metallic… simfoniji melodija i osjećaja koji su me natjerali da se ne složim sa Oliverovom izjavom kada mi je rekao da će mi trebati više od jednog slušanja da cijenim ono što slušam.
Ne čujem traga Kamelotu. Kako god, prisutni su snažni klasični elementi u pjesmama poput Magnisphyricon: The Aeon, a jazzu bliži zvuci mogu se čuti u Sanctuary. I, nema sumnje, žešće melodije sa snažnim, bržim ritmovima u pjesmama poput Bubonic Walz. Kako god, jednu pjesmu osjećam bližom sa mnogo glazbenih elemenata koji stvaraju savršeni balans snage i ljepote, paradigmu Oliverovih skladateljskih vještina, Lilith. Iako album nije jednostavno kategorizirati, pretpostavljam, nakon preslušavanja cijeloga albuma, pjesmu po pjesmu, opisala bih ga kao Olivera Palotaia u čistom i genijalnom stadiju kreativnosti.
To je zbog tog veličanstvenog zvuka kada je Olier sjeo da bi razgovarao sa mnom tijekom Kamelotove turneje 2011 Pandemonium Over Europe. Iako mi ovo nije bio prvi intervju s Oliverom, mogu reći da je bilo nešto posebno u njegovim očima i osmjehu kada smo došli na temu jedne od njegovih beba, jedne od njegovih najvećih kreacija, Sons of Seasons.

VENIA: Evo nas sa Oliverom Palotaiem iz Kamelota, ali nećemo razgovarati o Kamelotu već će on govoriti o…
OLIVER: Sons of Seasons.

VENIA: Prije svega, tvoj bend Sons of Seasons, kojega je Simone opisala kao tvoju ‘drugu bebu’, reci mi nešto o njemu.
OLIVER: Pa, 2007. sam osnovao taj bend kada više nisam bio gitarist Blazea Bayleya, znaš, bivšeg pjevača Maidena. Imali smo veliko neslaganje sa tzv-menadžmentom, zapravo, sa gomilom sjebanih gadova.  I, zapravo, po prvi puta u mnogo godina sam imao vremena pa sam osnovao bend koji sam uvijek želio, moju vlastitu stvar, moje vlastito igralište za skladbe. Tako je rođe Sons of Seasons i nedavno smo objavili svoj drugi album.

VENIA: Netko tebi blizak rekao mi je da na prvom albumu zvuk Sons of Seasons još nije bio definira, ali na drugom albumu si bio mnogo više usredotočen na zvuk koji si želio, koji si tražio, kojim smjerom krenuti. Pa kako bi opisao taj zvuk?
OLIVER: Hm, pa, do sada se svi recenzenti slažu da imamo vrlo jedinstvenu stvar kou je teško definirati. Ja zapravo dolazim iz klasične glazbe i jazza, nisam metalac po svojim korijenima, pa to unosim u metal. Pa, mislim da je to ono što stvara specifični zvuk. Budući da novinari uvijek trebaju  neku vrstu kategorije, što razumijem, pisao sam za sebe mnogo godina, zovem to mračnim simfoničnim metalom, jer ima neke simfonične elemente koje orkestriram, ali ima i neke progresivne elemente. To je složena glazba ali sa mnogo melodija za uloviti. Mislim da nije glazba posebno za glazbenike samo zato što ni sam ne volim glazbu za glazbenike.

VENIA: Zašto potreba za stvaranjem Sons of Seasons?
OLIVER: Zato što, na primjer, u bendu poput Kamelota, koliko god da sam sretan što sam dio benda, uvijek imam neki okvir, gdje kao skladatelj uvijek moram biti pažljiv sa specifičnim zvukom dotičnog benda. Sons of Seasons mi je potpuna sloboda za skladanje.

VENIA: Zašto potreba za tom slobodom?
OLIVER: Zato što sam prvenstveno skladatelj, čak i prije nego sam instrumentalist, znaš. Najdraža stvar mi je sjesti u studio cijeli da i skladati i pisati. Nebitno je li to soul ili jazz ili za metal bendove.

VENIA: Pa, odakle dolazi glazba? Mogu razumijeti pisane riječi jer išem, ali glazba, kako dođeš do toga?
OLIVER: Zvuči prilično glupo ali ne trebam nikakvu inspiraciju. Povezaniji sam sa skladateljima iz doba renesanse ili baroka koji su tada imali samo taj genij. Kao u razdoblju romantizma, tada je to bio kreativizam, oko Mozarta, Hydna, kada imaš te skladatelje. Prije toga image umjetnika nije niti postojao. Skladatelj je bio netko poput matematičara, znaš, to je bilo kao ručni rad. Pa, ustanem rano ujutro i radim do kasno, dio svog dnevnog rada izbrišem, nešto mogu koristiti, to je poput pisca knjige. Za stihove trebam inspiraciju. Čitam mnogo, cijeli da, zapravo, čak i na turnejama, postoji i šala u bendu. Zanima me znanost, plitika, što se trenutno događa u svijetu. Za to trebam inspiraciju, ali glazba dolazi sama.

VENIA: Rečeno mi je da pišeš knjigu:
OLIVER: (nježno se smije) Pa, da. Prije nego sam želio postati glazbenik želio sam postati pisac i budući da toliko čitam uvijek nešto želim pisati, ne znam, otkad znam pisati…. Imam toliko knjiga koje sam počeo i onda je moja zadnja knjiga sada duga preko 400 stranica ali još sam zaustavljen, znaš, vjerojatn ću početi pisati novu. Ali tako je bilo i sa glazbom punih 1′ godina dok nisam stvarno završio svoj prvi CD. Mislim da je to prirodni proces.

VENIA: Kako bi usporedio pisanje pjesme i pisanje romana?
OLIVER: Glazbu i pisanje knjige? Najvažnija stvar je tenzija, pa, znaš, nikada ne gubiš pažnju čitatelja ili slušatelja. Mislim da ista fundamentalna pravila i zakoni vrijede za knjige kao i za glazbu. Ali pjesma je duga 5 minuta, a knjiga stotine stranica. Mislim da je puno teže naisati stvarno dobru knjigu. Za to trebaš puno godina, a za pjesmu trebaš tjedne.

VENIA: Za one fanove koji znaju tebe, ali ne znaju tvoj projekt, tvoj bend, što bi im rekao da poslušaju Sons Of Seasons?
OLIVER: Prije svega, to nije projekt, to je pravi bend. Većina ljudi misli da je to side project jer misle da mi Kamelot oduzima toliko mnogo vremena da ne mogu raditi ništa pored toga. To nije istina jer zapravo Kamelot nije toliko puno na turneji, dvije glavne turneje godišnje, pa imam dosta vremena. Kao bend se razvijamo i, već na drugom albumu je veliki korak naprijed i, pa, kao što sam rekao, to je moje eksperimentalno polje, za to morate otvoriti uši, trebate otvoreni um i trebate dva, tri preslušavanja CD-a prije nego uđete u to. Nije lako za slušanje i stvarno nije mainstream jer ja mrzim mainstream (smijeh).

VENIA: Za nekoliko godina, možda deset, a kažem broj, gdje se nadaš da su Sons of Seasons? Što bi volio da se dogodi? Tvoja očekivanja od Sons of Seasons.
OLIVER: Hm, sada samo želim doći na točku na kojoj bend ne gubi kontinuirano novac kao lud jer svaka svirka toliko stoji, CD toliko stoji. Moramo se nositi s budžetom koji nije ni 10% onoga koji imam od drugih bendova. Tako je super teško danas izgraditi bend i mi smo imali lakši početak jer sam ja u Kamelotu i već imamo pažnju publike. Ali sada kada postojimo već dvije godine, to je kao, wow, nevjerojatno teško. Tako da samo želim doći na točku kada je kalkulacija na kraju dana ravna nuli. Ne zvuči kao super plan ali to je tako. Glazbeno sam dostigao što sam želio. Ovaj zadnji album je ono što sam stvarno želio sa ovim bendom i, naravno, imamo mnogo izvora sa kojih se možemo hraniti, biti će još albuma bez obzira na sve.

VENIA: Stihovi, reci mi nešto o njima.
OLIVER: Uglavnom su o stvarima koje me zanimaju zato što sam pišem sve stihove. Pa, kao što sam rekao, imao povijest, na zadnjem albumu imam pjesmu koja se zove Bubonic Waltz, o bubonskoj kugi, utjecajima te bolesti na ljudsko društvo u srednjovjekovnoj Europi, kada je trećina populacije bila izbrisana, i posljedicama na moral i etiku. Takve stvari me jako zanimaju. Imamo pjesmu 1413, što je godina kada su templari bili izbrisani od strane Pape i vladara. Povijest mi je veliki hobi. Književnost, naravno, folklor, metafizika znanost. Imamo konceptualnu pjesmu, Casus Belli dio 1 i 2, koja je o ekstremizmu i pjesmu Tales of Greed, koja je moja mala osveta bankarima i njihovim suludim plaćama. Pa, da, stihovi su važan dio glazbe.

VENIA: Osobna pjesma na nekom od albuma?
OLIVER: Da. Na zadnjem CD-u je pjesma koja se zove Into the Void, o mojoj baki koja je oboljela od Alzheimerove bolesti i vidio sam kako njezina osobnost nestaje u malo više od dvije godine. Vidio sam to korak po korak i to je bio snažan udarac na mene pa sam pretočio to u pjesmu. Mislim da je to najosobnija pjesma koju sam ikada napisao. Kada čuješ gudala u sredini, to je napisano za nju.

VENIA: Želiš li još što dodati?
OLIVER: Dodati nešto? Pa uglavnom je sve rečeno i trebaš posušati zadnji CD da bi pronašla više o zvukovima našeg benda.

VENIA: Nema problema, to je dogovoreno. Radujem se poslušati Sons of Seasonsov novi labum Magnisphyricon.

Službeni web: www.sonsofseasons.com