Intervju: Buna Bernarda Juretić
Foto: promo

Scar Symmetry je jedan od vrlo popularnih švedskih bendova danas. Novi album „The Unseen Empire“  izlazi uskoro i ovim putem se zahvaljujemo Nuclear Blastu što nam je omogućio ovaj intervju. Intervju je održan s bubnjarem Henrikom Ohlssonom.

VENIA: Prema mnogim metal časopisima, vrlo ste uspješan i popularan bend u svojoj matičnoj zemlji, Švedskoj, ali i u SAD-u i Europi. Kakav je osjećaj kad fanovi i mediji reagiraju tako pozitivno na vašu glazbu?
HENRIK: Dobra je stvar dobiti pozitivan feedback, to definitivno daje inspiraciju za nastavak s bendom na tako intenzivan način kako mi to radimo. Izdajemo naš peti album i zahvaljujući činjenici da ljudi vole to što radimo, moći ćemo i dalje izdavati odlične albume. Svirali bismo ionako bez obzira na pozitivne reakcije medija ili ne, no to dakako pomaže u dobivanju dodatne stimulacije koja proizlazi iz zahvalnosti.

 VENIA: Kako se tvoje viđenje ili mišljenje o metal sceni i statusu metal glazbenika na sceni danas promijenila otkad si započeo glazbenu karijeru?
HENRIK: Kada iskusiš glazbeni biznis zapravo, odlascima na turneje itd., lako je biti pomalo razočaran u usporedbi sa osjećajem kad započinješ svirati i u svome si prvom bendu itd. Vidiš potpuno drukčiju sliku cijele stvari kad postaneš dio biznisa, gdje glazba zaista i jest biznis i nema više veze sa kreativnom i iskrenom stranom umjetnosti kakvom ju  u početku doživljavaš. Dakle, ta se percepcija zasigurno promijenila, no ja još uvijek osjećam da smo u dubini zadržali naš „djetinjast i naivan“ pristup prema glazbi koju sviramo i to je dobro! Kako ja to vidim, to je temelj za inspiraciju u glazbi. Status metal glazbenika stalno se mijenja, gore, dolje, okolo, naokolo, kužiš? To je jebeni cirkus i bolje ti je da uživaš, haha! Oni koji su jučer bili popularni, danas možda više nisu, ali ako se držiš toga i nikad ne uzmičeš od onog što jesi, mislim da se uvijek može pronaći vlastito mjesto u „biznisu“.

VENIA: Mnogi opisuju vaš stil kao progressive metal, death metal itd. ali ja bih htjela čuti tvoje mišljenje. Što misliš o svrstavanju metala u žanrove i kako bi opisao stil Scar Symmetryja?
HENRIK: Iz jedne perspektive žanrovi su glupi i ograničavajući, a opet iz druge dobro je ljudima dati ideju kako glazba zvuči. Opisuju nas kao melodični death metal otpočetka i to je uglavnom opis koji koristimo kad moramo etiketirati glazbu koju izvodimo. Također smo nazvani i „progressive metalom“ ili „modernim metalom“, niti jedan nije pogrešan naziv, ali „melodični death metal“ je najčešći u slučaju Scar Symmetryja. Imamo progresivnu stranu, death metal stranu naše glazbe, ali i jednostavniju i reskiju stranu našeg zvuka. Najlakša stvar bila bi samo je zvati „metalom“ no i to bi bio široki opis, he he.

VENIA: Novi album „The Unseen Empire“ uskoro izlazi. Reci nam nešto više o procesu snimanja, gdje je album snimljen, produkciji, itd.
HENRIK: Da, snimili smo ga u Abyss studiju i u Black Lounge studiju. Bubnjevi su snimani u Abyss studiju, a ostatak materijala u Black Loungeu. Bubnjeve smo snimili sredinom studenog 2010 prije odlaska na petomjesečnu turneju po SAD-u koja je trajala do Božića prošle godine. Nakon toga smo odmah ušli u studio i snimili ostatak albuma te je snimanje završilo početkom veljače ove godine. Album izlazi sredinom travnja i osjećamo se vrlo samopouzdano u vezi albuma, zvuči odlično. Svi su odsvirali odlično i pisanje pjesama proteklo je bolje nego ikada.

VENIA: Koliko se ovaj album razlikuje od prijašnjih?
HENRIK: To je prirodan napredak svega što smo prije radili, sada znamo što trebamo napraviti u studiju, što nije uvijek bio slučaj u prošlosti, ha ha! Na prvim albumima ”Symmetric In Design” i ”Pitch Black Progress”, nekako smo učili po putu i ti su albumi na kraju ipak ispali dobro. Na trećem albumu ”Holographic Universe” našli smo naš izričaj i ako mene pitaš, to je vrlo dobar album. Na ”Dark Matter Dimensions” imali smo novu postavu, nove pjevače i to je bio mali eksperiment u smislu navikavanja na novu situaciju i ostalo. A na novom albumu ”The Unseen Empire” osjećam da smo se opet našli našu osnovu  i stvorili album koji spada među najbolje dosad, ako nije i NAJBOLJI.

VENIA: Znam da je 2008 vaš sad bivši pjevač Christian Älvestam napustio bend, ali je zamijenjen dvojicom moćnih i izražajnih pjevača Roberthom i Larsom. Koji su bili razlozi što je napustio bend i to baš u vrijeme uspješnog perioda kad je izašao album ”Holographic Universe”, vrlo dobro prihvaćen od publike i kritike?
HENRIK: Ne znam ni sam koliko sam puta to rekao, ali reći ću još jednom: nije napustio bend – zamolili smo ga da ode! I to se dogodilo zato što smo osjećali da razdvaja bend. Nije bilo šanse da nastavimo s njim jer je odbijao svirati u mnogim zemljama itd. Takve gluposti su polako počele uništavati užitak sviranja u bendu. Zato smo ga se morali riješiti ili se mi razići. Iako je ”Holographic Universe” bio odličan album i bez obzira što su ga mediji i fanovi dobro primili, bilo je puno toga što se događalo ”iza kulisa” što nas je prisililo na tu drastičnu, ali nužnu odluku.

VENIA: Kako ste se odlučili na Larsa i Robertha za zamjene?
HENRIK: Jonas je još otprije znao Robertha i kad je bila audicija za nove pjevače, pozvao je Roba i pitao je li zainteresiran. Poslušali smo i druge na audiciji, no kad je Roberth došao u studio sa svojim prijateljem Larsom bili smo toliko osupnuti njihovim nastupom i nevjerojatnim osobnostima da je bilo nemoguće izabrati bilo koga drugoga! Oni su zakon!

VENIA: Kakav je osjećaj imati dva pjevača u bendu, jednog s clean vokalom, a drugog s dubokim growlanjem? Prema tvome mišljenju, kako se njih dvojica nadopunjuju?
HENRIK: Pa, zbog načina kako se naša glazba razvila potrebno je imati dva pjevača jer glasovi sve više razmjenjuju dionice i često su grube i clean dionice izvedene istovremeno. Stoga smo zahvalni što smo imali priliku naći dva sjajna momka koji mogu prelaziti u razne dionice na polju vokala i oduvijek smo osmišljavali vokale koje izvode dvojica i u zadnje dvije godine to je moguće izvoditi u potpunosti i uživo otkad se Rob i Lars glasovno nadopunjuju. I iako Roberth većinom pjeva growl, a Lars clean, ima trenutaka gdje, recimo Lars izvodi growl kada zatrebamo obojicu da to izvedu. I to ispada lijepo.

VENIA: Bili ste na turneji s mnogim velikim bendovima poput Hypocrisyja, The Haunted, Dark Tranquillityja, Soilworka, One Man Army i mnogim drugim. Od svih bendova s kojima ste bili na turneji ili kojima ste bili predgrupa, tko je bio najbolji i zašto?
HENRIK: Uživali smo na turneji sa svim bendovima s kojima smo dosad bili. Hypocrisy su nam bliski prijatelji pa je uvijek kul ići na turneju s njima. S Dark Tranquillityjem je bilo posebno jer smo s njima bili na turneji kad smo prvi put bili u SAD-u 2007 i to ja vjerojatno najluđa turneja dosad… pa možda i najzabavnija, ha ha. Turneja s Blackguardom iz Kanade je uvijek zabavna, vrlo su opušteni i kul ljudi. Katatonia su dobri prijatelji… ma, znaš, uvijek je dobro iz raznih razloga.

VENIA: Koji su bendovi najviše inspirirali vašu glazbu i zašto?
HENRIK: Uh, na to je teško odgovoriti. Mislim da svatko u Scar Symmetryju ima različite utjecaje i najdraže bendove. Ima svega, od metala 80-ih do death metala, do fusion jazza, progresive, ne-metal glazbe itd. Utjecaja je toliko puno da je nemoguće sve nabrojiti. Ne mogu izdvojiti sve bendove koji su na nas utjecali.

VENIA: Možeš li ukratko opisati najbolja iskustva od početka karijere do danas?
HENRIK: Prije svega, bilo je super doživjeti uspjeh prvog albuma jer nismo ništa očekivali kad je izašao. Svi smo imali bendove sa strane i izdavali albume s različitim bendovima i projektima godinama bez nekog većeg priznanja, osim možda Jonasa i njegove karijere u Carnal Forge-u. Najednom smo imali toliko diskografskih kuća  koje su htjela da potpišemo za njih i to je također bilo super. Potpisivanje za Nuclear Blast bilo je također golemo iskustvo jer su oni divovi u metal industriji. Započeli su raditi s nama i to nas je dovelo do niza dobrih i živahnih iskustava poput prve Europske turneje i možda najbolje stvari od svih- naše prve turneje po Velikoj Britaniji. Otići svirati u SAD je jedan od snova iz djetinjstva i ostvario se! Nekoliko puta! Dobivanje opreme za instrumente bilo je mrak, snimanje našeg prvog spota za pjesmu ”The Illusionist” u Srbiji bilo je isto odlično. Sva ta prva iskustva uvijek ti zavrte mozak, znaš na što mislim? Bili smo na Billboardovoj Heatseekers listi sa ”Holographic Universe” i ”Dark Matter Dimensions” i to je uvijek prava poslastica. Nadilaženje promjene postave bilo je također dobro iskustvo jer je to bio prvi put da smo se suočili s nekom krizom u bendu, s druge strane sve ostalo je za nas bilo lako, i nadilaženje toga i dokaz da smo još uvijek dobri kao prije pa čak i bolji nego ikad za nas je vrlo važno.

VENIA: Što misliš o današnjoj underground sceni u Švedskoj? Voliš li trenutno koji dobar underground bend iz Švedske koji se još nije probio, a ti bi ga rado preporučio?
HENRIK: Nemam mnogo uvida u trenutno stanje na underground sceni, obično saznam o bendovima kao i svi ostali. Kad se probiju na jedan ili drugi način, to je to. Preporučam nekoliko bendova, recimo Terminal Function i Propane Headrush, oni nisu jako poznati, a trebali bi biti. Demonical, FKU i Loch Vostok su bendovi koji su već neko vrijeme na sceni i zaslužuju veće priznanje.

VENIA: Kakvi su budući planovi Scar Symmetryja? Planirate li turneje i festivale? Reci nam, molim te, nešto više o tome.
HENRIK: Nedavno smo počeli raditi sa švedskim menadžmentom i jedva čekamo vidjeti plodove te suradnje, već su nam ugovorili brojne festivale i događanja ove godine i dobro je raditi s njima. Počet ćemo ozbiljno promovirati novi album i uvijek možete provjeriti Myspace i Facebook za najnovije informacije.

VENIA: Posljednje riječi su tvoje. Imaš li kakvu poruku za fanove u Hrvatskoj i možemo li očekivati vaš nastup uskoro u Hrvatskoj?
HENRIK: Svim hrvatskim fanovima Scar Symmetryja htio bih veoma zahvaliti i nadam se da uživate u novom albumu. Doći ćemo i svirati čim se za to ukaže prilika. Pozdrav svima.

Službeni web: www.scarsymmetry.com