Intervju: Gordana Beraković (gordana@venia-mag.net), 2010.
Foto: Maja Trstenjak (maja@venia-mag.net)

Noctiferia je bend oformljen još u prošlom stoljeću. Iza sebe imaju albume “Eternal Blasphemy” (1997), “Baptism At Savica Fall” (1998), “Inhuman” (2000), “Per Aspera” (2002), “Slovenska Morbida” (2008) te zadnji izdan prošle godine “Death Culture”. Na turnejama su bili sa Mardukom, Kataklysmom, Immolationom, Samaelom, Hypocrisyem, a stage dijelili s npr. Enslavedom, Cannibal Corpseom, Rotting Christom, Deicideom, Dark Funeralom, te Dimmu Borgirom. Odlike su im skromnost i nadasve upornost, kvaliteta neupitna. Zadnji nastup u Zagrebu bio je zanimljiv i energičan. Borgirovci su ga cijelo vrijeme pratili s galerije, dok je dio naše publike za to vrijeme na terasi ispijao pivo bolujući od kronične bolesti na ovim prostorima – predrasuda. A bar je vremena tu večer bilo na pretek. Dok su neki ravnodušno pili, drugi nervozno čekali Borgire i kleli slovenske carinike, mi smo dio vremena “ubili” razgovarajući s Igorom i Urošem.

 

VENIA: Kako ste, kako se osjećate?
IGOR:
Bilo je super! Super koncert! To je već četvrti ili peti put u Zagrebu. Čini se da su nas ljudi stvarno prihvatili, da razumiju našu muziku.
UROŠ: Ovo je prvi put da smo svirali pjesme s novog albuma u Zagrebu, mislim da nas je publika super primila tako da je za nas ovo bio super koncert.

VENIA:
Predstavili ste svoj novi album netom na stage-u, kako biste ga sada i riječima opisali?
UROŠ: Pa novi album je kao kombinacija svega što smo radili od samog početka do danas, tako da mislim, ako gledamo muzički to je nekako miks između starih i novih stvari. Kompozicija svega što smo do sada radili. Trebali smo skoro tri godine da napravimo ploču, od predprodukcije do snimanja.

IGOR: Definitivno je agresivniji od prošlog. Neke vrste je miks između “Per Aspere” i “Slovenske Morbide”.

VENIA: Čini mi ste da ste s “Death Culture” nekako “skrenuli” u industrial. Je li Peter Tägtgren imao utjecaja na to?
IGOR: On je u biti samo miksao album. Mi smo sve snimili u Sloveniji. On nas je vidio na Metalcampu i pitali smo ga da li bi htio da nam miksa. Jer u biti “Slovenska Morbida” nekako zvuči približno zvuku koji je on napravio na Painu i Hypocrisyu. Htjeli smo surađivati s njim, on je pristao i napravili smo “Slovensku Morbidu” za koju još uvijek mislimo da je fantastičan album što se tiče zvuka. S “Death Culture” smo htjeli suroviji zvuk i dry sound.

VENIA: Kako je bilo surađivati s Tägtgrenom?
UROŠ: Super!
IGOR: Pa prvi put kad smo išli gore zbog “Slovenske Morbide” bilo je super, samo sjedneš i stalno se eksperimentira, kako bi napravio ovaj sound, kako onaj… Kod nas nitko ne zna reći kako će stvar unaprijed zvučati, ali on ima jasnu sliku od samog početka.
UROŠ: Kod njega je to naprosto… On već zna rezultat, samo još nijansu. Siguran si u njegov rad tako da mu možeš sve prepustiti i onako… To je to!

VENIA: Znači, on je muzički genij?
UROŠ: Super je, da!

VENIA: Svirali ste na koncertima sa puno poznatih bendova. Koji vam je ostao u sjećanju kao najbolji?
UROŠ: Pa sigurno Samael. Bili smo na turneji prije godinu i pol i mi smo njihovi fanovi od početka, tako da, pratimo ih 15 godina i bilo nam je ono stvarno – wow da budemo s njima 14 dana na turneji.
IGOR: Da, stvarno su cool tipovi, razumijemo se, nemaju nekakvih “ego trip” problema. Isto i Mayhem. Kad smo saznali da idemo na turneju s njima bili smo skeptični jer to su black metalci, sasvim drugi stil. Nismo znali kako ćemo se uklopit s njima, a na kraju je bilo super.

VENIA: Kako je bilo probiti se na metal sceni, na ovim prostorima?
UROŠ: Jebeno! Još uvijek se probijamo u stvari.
IGOR: Nismo baš nov bend i to je sigurno ključno, zato što, mi smo počeli u onim vremenima kad je bilo još malo manje bendova tako da smo si napravili neko ime. I taj način koji mi furamo, što snimamo u profesionalnom studiju sve kako treba definitivno pomaže.
UROŠ: Mislim da svi bendovi s Balkana imaju isti problem. Nemaju neki background, nemaju scenu koja ih podržava, nemaju pare i onda zbog toga jedan proces za koji npr. Šveđanima uzima jednu godinu, na Balkanu taj isti proces traje 5-10 godina. Sve ide sporo, jako sporo. Treba biti glup!
IGOR: Problem je kad napraviš bend i onda si kao veliki neki frajer i sve super, a kad treba snimiti ploču, kad trebaš pare, onda su ti svi kao: “e, dobro je, u redu je”, i tu se sve završi.

VENIA: Da li ste možda čuli nešto o nekom hrvatskom, mlađem perspektivnijem bendu. Je li vam nešto ušlo u uho?
UROŠ: Znam ih dosta, ali ne mogu sad neki izdvojiti. Ali evo, npr. Ashes You Leave, Omega Lithium, ali to nije naš stil, pa ne mogu da kažem ništa.

VENIA: Da dođem u Sloveniju koga biste mi preporučili da idem slušati?
UROŠ: Vjerovatno Noctiferiu!

VENIA: Gdje ste još nastupali u Hrvatskoj osim u Zagrebu?
IGOR: U Splitu i Rijeci, i na onom festivalu u Zadru koji je propao, ali smo na kraju smo bili headlineri tako da je sve dobro završilo.

VENIA: Kakvi su vam planovi?
IGOR: Radimo već na novom materijalu i željeli bismo sljedeće jeseni izdati album.
UROŠ: Zasad planiramo turneju u studenom, ali ne smijemo još reći s kim.

VENIA: Da li je i nastup u Hrvatskoj na toj turneji?
UROŠ: Mislim da nema Hrvatske.
IGOR: Ne. Ljubljana.
UROŠ: I onda ćemo snimiti još jedan video i stvari za novi album.

VENIA: Poruka čitateljima…

UROŠ: Slušajte našu novu ploču, dajte joj priliku i mislim da ćete bit oduševljeni!

VENIA: Hvala!