Intervju: Buna Bernarda Juretić
Foto: Nuclear Blast

Fleshgod Apocalypse su talijanski symphonic technical death metal bend osnovan 2007. U samo pet godina rada s dva albuma prometnuli su se u jedan od najrespektabilnijih bendova navedenog podžanra i stalno napreduju.  Jedan od najboljih bendova koji uz jedino Vesaniu i Septic Flesh, po mome mišljenju uspješno spaja orkestralne elemente i death metal za nekoliko mjeseci stiže na MetalFest u Zadru. Pročitajte što pjevač i gitarist Tommaso Riccardi kaže o snimanju albuma, turnejama i stilu komponiranja pjesama.

VENIA: Vaš posljednji album nosi naziv Agony (2011). Dobro je primljen od strane fanova i kritike. Reci mi nešto o snimanju albuma. Jeste li zadovoljni s njegovim uspjehom dosad?
TOMMASO:  Snimanje Agonyja bilo je novo iskustvo za Fleshgod.  Uvođenje orkestralnih elemenata u cijeloj pjesmi promijenilo je jako naš pristup snimanju i skladanju. Pokušavamo skladati našu glazbu razmišljajući o njoj kao o orkestralnoj glazbi u bilo kojem aspektu, a to znači da se svaki instrument za sebe smatra dijelom orkestra. To naravno snimanje čini vrlo kompleksnim jer svaka promjena instrumenta prisiljava nas na provjeravanje svake sekcije i prilagođavanja iste našim promjenama. Što se tiče rezultata, vrlo smo ponosni na to kako album napreduje na svjetskoj razini i odlučni smo u namjeri da našu glazbu poguramo do najvišeg mogućeg nivoa.

VENIA: 2011. potpisali ste za Nuclear Blast. Kakva su vaša očekivanja što se tiče suradnje s tako velikom diskografskom kućom?
TOMMASO :  Zapravo se osjećamo ugodno od samog početka  i mislim da smo dosad dali i dobili što smo očekivali jedni od drugih. Nuclear Blast je vrlo profesionalan izdavač i mislim da su promocija, distribucija i potpora koju nam daju ono što trebamo da bismo prošili riječ kako treba i zato se nadam da ćemo imati priliku ovako nastaviti; veza koju uspostavljamo je gobra i čvrsta, po mome mišljenju.

VENIA: U vašim pjesama postoji mnogo kompleksnih orkestracija i gitarskih pasaža. Tko je za to odgovoran i najviše radi na tome?
TOMMASO: Skladanje započinje od strane našeg bubnjara Francesca Paolija, a za orkestar je zadužen Francesco Ferrini, naš klavijaturist. Oni zajedno grade strukture naših pjesama i taj se proces proteže tijekom snimanja do svakog od nas u mnogim aspektima. Taj je proces vrlo organski, volimo raditi kao tim.

VENIA: Jesu li članovi benda glazbeno obrazovani? Postavljam to pitanje jer osjećam kompleksnost i bogatstvo u vašim pjesmama.
TOMMASO: Francesco Paoli, Cristiano Trionfera i Francesco Frrini su se svi klasično glazbeno obrazovali na različite načine i sad je svatko od nas zainteresiran za razvijanje tih vještina i pokušava se šire glazbeno obrazovati.

VENIA: Također uklapate „clean“ vokale. Je li teško skladati i uklopiti clean vokalne dionice?
TOMMASO: Kao i svaki element skladanja i ovaj uzima vremena i treba određenu distribuciju u arhitekturi pjesme, ali to smo učinili jer smo osjećali da je potrebno našoj glazbi.

VENIA: Koje su vaše glavne tekstualne teme? Ja ih kao fan doživljavam kao mračne, bijesne i misteriozne, ali molim te objasni vašu glavnu ideju našim čitateljima.
TOMMASO: „Agony“ je o unutarnjoj borbi s kojom se svatko suočava u nekom periodu svog života i na neki način tijekom cijelog života. Ova borba tiče se slamanja lanaca koje pravimo oko nas samih. Lanaca napravljenih od predrasuda , straha i inhibicija. Jedini način da se ti lanci razbiju jest sagledavanje u same sebe i spoznavanje samih sebe u svakom najmanjem dijelu i suočavanje s činjenicom da su sva naša ograničenja i mračne strane samo način da povrijedimo sami sebe. Da se osjećamo manjima od ostalih i da ne zaslužujemo stvari.  Samo slamanjem tih lanaca možemo zbilja poletjeti. Nažalost, mnogi ljudi izgube taj rat i što je gore, ne shvate da trebaju osloboditi sami sebe. To je Agonija života jednog čovjeka.

VENIA: Imate čak jedan dio na latinskom koji me skroz oborio s nogu u pjesmi „The Deceit“! Reci mi nešto više o toj ideji pozadini toga.
TOMMASO: Odlučili smo upotrijebiti latinski na nekim mjestima u smislu da to bude neki pozadinski glas, da ojača koncepte u našoj glazbi. Svi govori koje smo upotrijebili inspirirani su nekim od najvažnijih rimskih filozofa i političara.

VENIA: Gdje više volite svirati, u Europi ili SAD-u i zašto?
TOMMASO: Mislim da svako mjesto ima svoj okus, pa je teško reći. Rekao bih da uživamo u oba na drukčiji način.

VENIA: U kojim zemljama biste htjeli svirati u budućnosti?
TOMMASO: Uskoro ćemo svirati u Južnoj Africi i to mi se čini baš odlično. Jedva čekam doživjeti toliko drugačiju stvarnost, i dakako te predivne pejzaže. Na kraju, imam osjećaj da će južnoafrički fanovi biti skroz ludi! Što se tiče ostatka svijeta, smatram da ćemo svuda stići. Nema mjesta gdje ne bismo svirali. Samo je pitanje vremena.

VENIA: Što misliš o prodavanju glazbe putem interneta? I o skidanju i preslušavanju? Imaju li glazbenici šanse nadići negativni utjecaj interneta i na koji način?
TOMMASO: Pa, to je dosta osjetljiv problem. Mislim da je internet donio dosta dobrog što se tiče znanja. Mislim da je super što imaš šansu istraživati toliko umjetnosti i poboljšati brže svoje glazbene vještine.  Ali kao i kod svake stvari na ovom svijetu, ova također ima drugu stranu.  Možeš preslušati hrpu glazbe putem weba i to je super, ali na kraju, ako ne podržiš onoga koji piše to što slušaš, ubijaš šansu da taj nastavi s pisanjem glazbe koju voliš. To je vrlo jednostavno. Vjerojatno su i-tunes i ostali legalni načini skidanja odgovor na ovo, ali mislim da je sve pitanje vremena; društvo je dinamično i stvari se stalno mijenjaju.

VENIA:  Potvrđen ste izvođač na MetalFestu i u sklopu tog festivala dolazite u Zadar. Jeste li ikad bili u Hrvatskoj ili upoznali ljude? Vi ste iz Italije pa možda znate nešto o našoj publici i sceni.
TOMMASO: Već smo svirali u Hrvatskoj…sjećam se nastupa na T-mobile festivalu s Dimmu Borgirom. Bilo je super, jedva čekam da se vratimo!

VENIA: Što bi rekao o današnjoj talijanskoj metal sceni općenito? Jesi li zadovoljan s onim što bendovi rade i koga bi preporučio?
TOMMASO: Mislim da se zanimljive stvari događaju u italiji na ekstremnoj metal sceni. Naravno, u ovom periodu krize nije se lako probiti, i općenito u Italiji nije lako krenuti s bendom na međunarodnoj razini, jer je mentalitet i kulturalni pristup ograničen u usporedbi sa Sjevernom Europom. Dobro je vidjeti da se neki probijaju. Npr. Eyeconoclast rade vrlo zanimljivu glazbu, kao i The Modern Age Slavery i naravno naši kolege Hour Of Penance zbilja dobro napreduju: mislim da su jedni od najboljih na svjetskoj death metal sceni. Uskoro idu na turneju po SAD-u i to je super.

VENIA: Kakvo je tvoje mišljenje o bendovima poput Septic Flesha, Vesanie ili recimo Carach Angrena koji također uklopljuju neke simfonijske elemente u svoju glazbu?
TOMMASO: Da budem iskren, nisam imao prilike slušati Carach Angren, ali slušao sam i Vesaniu i Septic Flesh. Oba benda su zanimljiva i na drukčije načine upotrebljavaju orkestracije. Meni je to prirodno budući da je metal općenito veoma povezan s klasičnom glazbom, i zbog toga se elementi snage i brutalnosti metala tako dobro kombiniraju s dubokim dramatizmom koji donosi zvuk orkestra. I kao što sam rekao super je čuti kako bendovi te elemente koriste na različite načine. To je ono što i mi pokušavamo: svirati orkestralnu glazbu koja odražava našu pozadinu i naš duh.

VENIA:  Bili ste na turneji s velikim imenima kao što su Behemoth, Hate Eternal, Suffocation, The Black Dahlia Murder itd. S kime biste htjeli ići na turneju i budućnosti?
TOMMASO: Hehehe…zapravo, s Behemothom smo svirali zajedno na festivalu, ali najiskrenije, mislim da govorim u ime cijelog benda, bilo bi vrlo zanimljivo odraditi cijelu turneju s njima. Zbilja volimo i poštujemo to što rade. I još….voljeli bismo dobiti priliku ići na turneju s nekim od klasičnih imena death metala, kao što su Morbid Angel i Cannibal Corpse.

VENIA: Koji su vaši sljedeći planovi? Kad bi novi album trebao izaći?
TOMMASO: Zapravo 2012 će biti godina promocije uživo. Mislim da će novi album izaći 2013.

VENIA: A turneja? Kakvi su vam planovi s tim?
TOMMASO:  Nakon ove turneje s The Black Dahlia Murder, odmorit ćemo se nekoliko tjedana i opet ćemo ići na turneju dva mjeseca. U veljači sviramo na festivalu u Finskoj, nekoliko nastupa u Italiji, headlining turneju u Velikoj Britaniji, festival u Norveškoj u ožujku, pa headlining turneju u Južnoj Africi i onda s All Shall Perish i SAD-u, pa Metal Fest u lipnju….ima još nešto?! Eheheeh…vjerojatno ćemo imati pauzu na ljeto i nekoliko turneja u jesen, ali još uvijek je radno.

VENIA: I na kraju, tvoja poruka za čitatelje Venia-maga.
TOMMASO: Nastavite podupirati glazbu. Vi ste ti koji nam omogućuju da širimo riječ. Hvala vam.