Intervju: Buna Bernarda Juretić
Foto: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)

Dream Theater, jedan od najvećih svjetskih progressive metal bendova nastupao je u Gasometeru, u Beču 18. veljače. Prije koncerta imali smo priliku popričati s njihovim klavijaturistom Jordanom Rudessom o novom albumu, audiciji za novog bubnjara, turneji, itd. Puno se raspravljalo o tome kako će Dream Theater nastaviti bez Mikea Portnoya i hoće li ijedan bubnjar moći zamijeniti njegovo mjesto i kako će u konačnici sve zvučati. Međutim, bend se vratio s više nego solidnim novim albumom „A Dramatic Turn Of Events“ Pročitajte što nam je rekao.

VENIA:  Trenutno promovirate novi album…
JORDAN: Da, mi smo poput prodavača, izdamo album i onda ga uokolo prodajemo. (smijeh)
VENIA: Odlično! Reci mi kad je započela turneja i kako je bilo dosad?
JORDAN: Ovo već spada pod turneju, bili smo na jednoj prošlo ljeto, tako da to traje već neko vrijeme. Turneja će se nastaviti i ovo ljeto. Ne sjećam se točno kad…ali europska turneja je počela prije tri tjedna. Imali smo kratak odmor, otišli na dodjelu Grammyja u LA i sad smo opet na turneji.

VENIA:  Reci mi nešto o snimanju i produkciji albuma „A Dramatic Turn Of Events“

JORDAN: Odlično smo se zabavili dok smo ga radili, bio je to drukčiji način rada. Imali smo šansu preispitati kako stvari idu jer smo izgubili jednog člana i to nas je ponukalo da sagledamo u sebe. Znali smo da su mnoge stvari ostale iste, iako, tijekom ovog procesa znali smo da će mnoge oči biti uperene u nas. Ljudi su bili znatiželjni kako će Dream Theater zzvučati s novim bubnjarom. Nismo imali bubnjara za vrijeme rada na ovom albumu. No, tim koji piše pjesme, John Petrucci i ja, ostao je isti. To se nije mijenjalo, što je dobro. Nije bilo bubnjara pa je za nas to bilo veoma interesantno. Mogli smo stoga imati više tišine u glavama za razmišljanje i to smo i imali. Mogao sam uzeti svoju bilježnicu i sve u nju zapisivati i uzeti si dovoljno vremena. Sve je djelovalo puno fokusiranije.

VENIA: A sada, pitanje koje vam je bilo puno puta do sad postavljeno. Opiši nam audiciju za novog bubnjara Dream Theatera.
JORDAN:  Prvi koji je ušao u sobu bio je Mike Mangini. Bilo je sedam bubnjara na audiciji, sve sjajni bubnjari. On je došao prvi ujutro i bio je savršen. Pripremili smo mu tri pjesme da ih nauči, a imali smo i druge elemente na audiciji. Kad je došao njegov dio pjesme, izgledalo je kao da smo na pozornici, savršeno. I drugi su se izredali tijekom dana, neki su došli blizu savršenstvu, ali ipak ne do kraja.Mike je to doista impresivno odradio, šipke je postavio vrlo visoko. Poznajemo ga otprije i volimo ga, James je prije s njim radio. Nakon što smo promislili kako ćemo nastaviti, odlučili smo da je on najbolji izbor.

VENIA: Koje elemente njegovog stila sviranja smatraš najpogodnijima za glazbu Dream Theatera?
JORDAN: Ima nekoliko stvari. Prvo profesor je, ne samo da je pametan, nego i predaje. Ima strahovit osjećaj za ritam, cijeli život se usmjeravao prema ritmu. Kao drugo, jako je tehnički napredan. Može kombinirati pokrete rukama i nogama, kao mnogi drugi ne mogu. I jako je muzikalan. S ovom kombinacijom našli smo nekoga tko je izniman, gotovo teško da je čovjek. Na pozornici smo s njim svaku večer i mislimo si: „O Bože, on je zbilja nevjerojatan“. Znaš, postoje ljudi na ovom planetu koji sve nadmaše u tako kratkom periodu, toliko intenzivno. Nije kao ostali, drugačiji je tip ljudskog bića. Jer i fizički i mentalno posjeduje nešto posebno, na višoj razini. Ponosni smo što imamo takvog čovjeka u bendu.

 

VENIA: Mnogi kritičari kažu da ste se s ovim albumom vratili zvuku 90-ih, svojim korijenima, da zvuči bliže albumima „Images and Words“ or „Awake“, što možeš reći o tome?
JORDAN:  Rekao bih da je ono što smo radili u to malo vremena bilo bavljenje stvarima koje nas uzbuđuju. Nešto što možemo ugodno uklopiti, ono što želimo izraziti. Ono što kod Dream Theatera ljudi vole. Sagledali smo ga i pomislili smo da je ovaj album, njegovi elementi poput melodije. Harmonije, i energije ono što želimo predstaviti. I dobro je interpretiran. Malo smo se vratili korijenima i razmišljali o tome. Znaš, ono što smo željeli izdvojiti iz glazbe, to smo uklapali u albume posljednjih godina. I tako je ispalo. Htjeli smo klasični Dream Theater zvuk i napraviti to s ljubavlju.

VENIA: Reci mi nešto o cijelom procesu skladanja, što je prvo, kako to sve teče?
JORDAN: Dosta glazbe dolazi od mene i Johna Petruccija, nas dvojica pišemo većinu glazbe. Zatim John Myung dolazi sa super bas dionicama i James kasnije dodaje svoje vokalne ideje. Srce Dream Theatera, otkad sam se pridružio bendu smo bili Petrucci i ja. Stalno inspiriramo jedan drugoga, kao da idemo naprijed-nazad. Ja bih smislio akord, on rif, ja bih to naučio, i to bi vodilo sljedećoj stepenici. On sve nekako radi po sluhu. Ja sjedim i zapisujem. I nakon nekog vremena, ja dođem s dva reda i on kaže: „Oh, to je cool!“ i onda to raspravimo. Znaš, proces skladanja je vrlo raznolik. Ja, kao što sam rekao, nešto zapišem, pa onda malo improviziram i dolazim do nečeg što se dobro uklapa.

VENIA: A što je sa set-listom? Fanovi znaju da, pošto promovirate novi album, svirate i nove stvari poput „Outcry“, „Bridges in the Sky“, „On the Backs of Angels“, što je toliko posebno u njima?
JORDAN: Uvijek imamo te pjesme na set-listi. Osjećamo da su vrlo važne za predstaviti i da bi ih ljudi zbilja htjeli čuti. I volimo ih svIrati. To su velike pjesme, važne za novi album. Ono što smo odlučili otkad je Mike Portnoy otišao jest promijeniti prijašnje sheme i imati set-liste koje ponavljamo na turneji. Tako da je sad sve na produkciji, stilu, na onome s čime je zadovoljna cijela ekipa. Oni svi znaju kako će pjesma završiti, kakav će biti prijelaz na drugu, svjetla, koliko će dugo trajati prebacivanje iz jedne pjesme u drugu. Nekad je u fokusu bilo konstantno mijenjanje svega. Iako to neki fanovi vole. Mislili smo da bismo svi bili sretniji kad bismo napravili koncert gdje je sve više pripremljeno. Mislim da to ide, mislim da možete na našim koncertima vidjeti da se sve odvija na jednoj drukčijoj razini produkcije.

VENIA: Je li teško birati između novih i starih pjesama? Kako birate pjesme za set-listu?
JORDAN: Uvijek je na neki način izazovno, prvo promišljamo, a onda nastojimo balansirati između starih i novih. Možda svirati nešto što dugo nismo. Znaš, učiniti sve tečnim. Puno je faktora dok se stvara set-lista. To je nešto o čemu dosta razmišljamo, dogovaramo se i razgovaramo međusobno.

VENIA: Htjela sam te pitati nešto o tekstovima pjesama na ovom albumu. Znam da dijelite posao na tom polju…
JORDAN: Ne, ja nisam pisao tekstove. John Petrucci ih je pisao, James je pridonio i ja sam također. Pa, s aspekta nekog tko nije pisao tekstove, mogu reći da su tekstovi o prijelazu i promijeni. Svaka pjesma zapravo govori o tome.

VENIA:  Sjećaš li se možda koncerta u Zagrebu prije pet godina?
JORDAN: Da, naravno. Sjećam se da je publika bila sjajna i da sam se lijepo zabavio u šetnji po gradu. To je zapravo bio moj drugi put u Zagrebu. Prvi put sam tamo bio na koncertu s Paulom Winterom. Prije mnogo godina imali smo veliki koncert za izbjeglice koje su prebjegle za vrijeme velikih nemira u to vrijeme. No drugi put bilo je to skroz drugo iskustvo. Ako dobijemo priliku uskoro tamo zasvirati to će biti zbilja super.
VENIA: I na kraju, imaš li kakvu poruku za čitatelje Venia-maga?
JORDAN:  Da, bilo bi odlično vidjeti ljude opet tamo i voljeli bismo se vratiti. Mislim da ćemo to uspjeti ostvariti u ne tako dalekoj budućnosti. Veselim se tome.

Službeni web: www.dreamtheater.net