E-mail intervju: Ivana Sataić
Foto: Ikonoverk, 2006.

Iako je svoj prvi album “wer Next Projekt” objavio još 2000. godine, kanadski umjetnik Christopher nekima je poznat iz relativno nedavne priče vezane uz finski bend Poisonblack. Na pitanja o albumu prvijencu, relaciji sa Poisonblackom i mnogim drugim stvarima Christopher je za Venia-Mag odgovorio putem e-maila.

VENIA: Kako bi prestavio sebe i svoju glazbu ljudima koji će čitati ovaj intervju?
CHRISTOPHER: Moje ime je Christopher. Trenutno sam u donjem rublju, pijem kavu i slušam Mahavishnu Orchestra.
Do sada imam objavljena dva albuma. Prvi je naziva “wer Next Projekt” i 80-minutna je perverzija svjetske glazbe i metala. Ljepota i brualnost u koliziji.
Možete poslušati sampleove i kupiti album ovdje: www.cdbaby.com/comecloser.
Drugi album se zove “Abandoned in Situ” i to je snimka kompilacija neobjavljenih pjesama iz nekoliko posljednjih godina. Ovo izdanje je ekskluziva za Christopherovu Mailing Listu. Ako želite dobiti album morate se prijaviti za mailing listu ovdje: www.comecloser.com/mailinglist.htm.
Za moje nove hrvatske prijatelje koji imaju myspace.com, i ja imam jedan:
www.myspace.com/christophermu.
Slobodno me dodajte i pozdravite. Tamo se također nalazi nekoliko pjesama sa “Abandoned in Situ” za download i slušanje. Ove su pjesme više orijentirane rock/metalu.
Šanse su da ćete ako ste štovatelj vraga, student okultizma, paganistički entuzijast, ili imate neutaživu duhovnu glad, prigrliti moj rad.

VENIA: Kada je snimljen album “‘wer Next Projekt», možeš li predstaviti glazbenike koji su radili na albumu?
CHRISTOPHER: Wer Next Projekt je snimljen tijekom 2000. godine. Trebala je gotovo cijela godina da bude završen. Mnogo introspekcije I osobnih buđenja trebalo se dogodidi da bi album bio završen. Nema drugih glazbenika na albumu. Učinio sam sve sačuvano za neke sampleove koji su bili ključni za pjesmu.
To da ne bude drugih glazbenika na albumu nije bio izbor. Da sam imao glazbenika koji bi mi bili na raspolaganju za rad na albumu, imao bi ih. Ali nedostupnost glazbenika dopustili su mi da rastem, steknem prednost, i preuzmem rizike koji su me stavili u vrlo ranjivu poziciju.
Jedina ‘gošća’ na albumu bi bila djevojka koja je dopustila da njezin trbuh bude ritmički udaran za pjesmu “What Is Your Thershold For”…. Čak ni tada nisam to mogao nazvati ‘gošćom’ nego vibrirajući bubanj.

VENIA: Usudila bih se reći da je “‘wer Next Projekt” predivna kombinacija mnogo elemenata – gothic glazbe, eksperimentalne glazbe, etno glazbe. Što je inspiriralo ovaj album i priču koju donosi?
CHRISTOPHER: Priča iza albuma će se uvijek mijenjati zato što se toliko toga događalo u to vrijeme a ja mogu komunicirati jedino kao određeni zbroj vremena. Mislim da je osnovna priča oko njega bila da sam trebao razgolititi svoju ‘osobu’ i ponovo pronaći što sam mislio, osjećao, živio, u svakom potrebnom smislu.
‘Pokretačka sila’ je bila je to da sam bio sit onoga što sam čuo u svijetu, sit glabze koju sam pisao i trebao sam rasti. Jednom kada je započeo proces pisanja za album, znao sam da sam radio nešto što je doista osjećalo kao ‘ja’ iako se još činilo čudnim i stranim. Dam najbolje od sebe kad se prisilim u nepoznate situacije. Krajnji rezultati su obično predivne katastrofe.
Jedna od istaknutijih tema na albumu je sex/magija sexa. Igra riječi u nekoliko naziva pjesama aludira na to. Najvažnija tema na albumu je skrivenija; radi se o otkrivanju misli i osjećaja koji se ne mogu izreći ni na jednom jeziku. Otuda je to zašto je većina albuma bez stihova i ako ima riječi, veći dio vremena su učinjene sigurnima za nekoliko pjesama. Sveti i perverzni tekstovi izvan vremena govore o ovim ‘neizgovorljivim mislima i osjećajima’. Oni su metaforički iskazani u ritalu, egziorcizmu, ubojstvu, itd. ovaj je album dokument tih ‘neizgovorljivih’ stvari; emotivni Necronomicon.
‘Etno’ glazba je u mojoj krvi. Bilo da dolazi iz Indije, Kine, Konga, mogu rezonirati s time.
Mislim da je povezano sa time što sam tijekom djetinjstva tome bio izložen i iskustvima koja dolaze s tim. To će uvijek biti sa mnom i ima neku vrstu uloge u mom radu.
Gothic aspekt je nešto što mi je bilo ukazano od slušatelja i recenzionista. Inicijalno meni nikada nije palo na pamet da je to imalo gothic. Ali razumijem zašto je shvaćeno na taj način.

VENIA: Kada bi mogao izabrati samo jednu pjesmu da bi predstavio “‘wer Next Projekt” hrvatskoj publici, koju bi izabrao i zašto?
CHRISTOPHER: Nokturne.
Zašto? Zato što ta pjesma virtualno sadrži sve ono o čemu je album: progresivna je, pustolovna, koncept je ljepote i brutalnosti koje konzumiraju savršen brak. Možeš se izgubiti na 17 minuta. Možeš plesati, udarati glavom, voditi ljubav, meditirati, maštati o ubijajućoj pijanki, a ako imaš partnera koji za to ima volje možeš učiniti sve ovo istovremeno.

VENIA: Koliko su ti , pored glazbe, važni drugi elementi umjetnosti jer slušajući tvoju glazbu možemo reći da si mnogo više od ‘glazbenog projekta’?
CHRISTOPHER: Umjetnost je život. Konsenzus stvarnosti je za ekonomiste i fanatike. Oni ga mogu dobro čuvati.

VENIA: Što možeš reći o svom glazbenom zaleđu? Koje bendove, i općenito umjetnike cijeniš?
CHRISTOPHER: Glazbeno zaleđe je iskreni standard. Nema se tu u puno toga ulaziti.
Mnogo je umjetnika koje cijenim. Zahvalan sam što se moram zabrinuti oko onih koje ću navesti ovdje dolje zbog gomila.
Drugi umjetnici koji su ‘utjecali’ na mene: Mike Oldfield, George Crumb, Stockhausen, Stravinsky, Dark Tranquility, Led Zeppelin, The Residents, Glenn Branca, itd.

VENIA: Iz Kanade si. Pošto kanadska scena ovdje nije dobro poznata (uz iznimku The Birthday Massacre), kako bi je predstavio našim čitateljima?
CHRISTOPHER: Kanada je poput bilo koje druge scene u Sjevernoj Americi: samo šačica dobrih glazbenika, ostalo su nekompetentne šuplje vreće koje više vremena provode igrajući političke igre i slijedeći što god da je vrući trend u određenom trenutku.
Osim u Kanadi, šuplje vreće mogu dobiti donaciju od vlade i imaju pristup besplatnoj zdravstvenoj zaštiti. Oni mogu ovjekovječiti svoje mongoloidne vizije masama sa vladinim novcem i i neće umrijeti brzo kao što bi trebali.

VENIA: Čitala sam neke recenzije “‘wer Next Projekta”. Često te uspoređuju sa Dead Can Dance. Što misliš o toj usporedbi?
CHRISTOPHER: Za ovaj album, i više je nego pošteno napraviti ovakvu usporedbu. Želio sam upotrijebiti Dead Can Dance zvuk i dodati nešto žešće i progresivnije na vrh toga. Mnogo je ritmičkih tema koje su izravno inspirirane DCD.om na ovom albumu. Lisa Gerrard nadahnula me da prekoračim limite svog glasa.
Polaskan sam sa DCD usporedbom zato što su oni najbolji world music izvođači na svijetu. To je stvarno, to je transcedentno, i to je osobno. To nije bezdušno homogeno sranje koje prlja i deplasira ovu world music zajednicu.
‘wer Next Projekt je mrtvi hod protiv onih koji su u ovom sranju od ‘kulturne globalizacije’ glazbene fantazije. Jedan čovjek, jedna glazba bez jebenih jaja.
Ta vrsta glazbe je nešto poput: najavljuje prodaju proizvoda za žene.

VENIA: Neki te u Hrvatskoj znaju kao osobu koja je trebala zamijeniti J-P Lepäulotoa u Poisonblack. Što možeš reći o svojoj suradnji s Villeom Laihialom?
CHRISTOPHER: Bilo je krajnje naporno i frustrirajuće. Nikada nije preraslo u više od komunikacije e-mailom. Započelo je dovoljno normalno: svidio mu se moj glas, moja vještina pisanja, i plan je bio sjesti i snimiti neki materijal u narednim mjesecima. Nažalost svi planovi su otišli k vragu dok konačno Ville nije odlučio da će on biti na čelu benda. Način na koji se sve dogodilo nije mi se svidio, ali tipičan je za ovu industriju i on nije imao obveza prema meni s obzriom da nije bilo ugovora. Nema loših osjećaja ili nečeg sličnog tome.
To je stvarno sramota. Moglo je biti stvarno eksplozivna dinamika. Neki fanovi Poisonblacka su, naposlijetku, iskazali to.

VENIA: Općenito govoreći, koliko si upoznat sa finskom scenom, slušaš li neke bendove iz Finske.
CHRISTOPHER: Kada sam bio na putu u Finsku upoznao sam se sa različitim bendovima te regije. Odmah sam se zaljubio u njih nekoliko. Finska ‘izbacuje’ abnormalan broj dobrih bendova na tako mali broj stanovnika. Mora da je stvar u čistoj vodi u vodki.
Trenutno u mom CD playeru:
Amorphis – Eclipse
To/Die/For – All Eternity & Epilogue
Korpiklaani – oba albuma
Korpiklaani je vjerojatno najbolji metal bend ikada po mom mišljenju. Namjeravam ih imati za bend koji će mi svirati na vjenčanju. Neću prihvatiti ‘ne’ kao odgovor.

VENIA: Možeš li reći nešto o svom pojavljivanju u vampirskoj horror/komediji “Strange Things Happen at Sundown” i filmskoj priči?
CHRISTOPHER: Nisam dugo vidio film. Čuo sam da je imao mnogo fabula Mislim da je glavni fabula o mafiji vamira i smrti koji su u srednjovječnoj krizi. Redatelj filma i ja imamo zajedničkog prijatelja. Redatelj je čuo o mom radu i pitao ako bi se želio pojaviti u filmu. Iamo sam vrlo, vrlo kratku pojavu u filmu. Sve što vidiš sam ja i moji prijatelji iz benda kako su nas na pozornici ubile zombie djevojke. Svidjelo mi se.
Tijekom snimanja snimili smo i 2 spota za “You’re So Sexual” i “Nokturne”. Iskustvo je bilo kranje dekadentno i podloženo sa mnogo previše alkohola. Ali napravljeno je za zanimljivo sjećanje iako sam svoje izvedbe u spotovima doživio krajnje loše i bio sam izvan okvira. Sljedeći put kada ću biti uključen u film ili video potruditi ću se biti suvisao.
Prema redatlju, umro sam prilično dobro. To me zadovoljava.

VENIA: Kakvi su ti planovi za budućnost, što trenutno radiš i kada možemo očekivati novi album?
CHRISTOPHER: Što sada radim? Prebacio sam se s kave na rum, obukao hlače i osjećam se prilično ljupko.
Trudim se ne planirati prevše. Većina se planiranog nikada ne dogodi…. kako je planirano.
Prodajem direktno fanovima s mailing liste “Abandoned in Situ”. To je kompilacija od 13 neobjavljenih pjesama uključujući i pjesme sa visoko traženog “Orchid” izdanja. Možete ga naručiti jednom kada se prijavite za mailing listu: www.comecloser.com/mailinglist.htm . Biti će poslan e-mail s linkom gdje ga kupiti.
Razlog zašto je ovo objavljeno je isprika fanovima za vrlo VRLO dugačko vrijeme između “‘wer Next Projekt” i sljedećeg albuma.
Iako je ovo prvi put da me Hrvati predstavljaju, ‘wer Next Projekt je vani već gotovo 5 godina. 5 vrlo dugačkih godina.
Nisam slobodan raspravljati o razmacima koji okružuju sljedeći album, ali postoje dobri razlozi, uvjeravam vas. Čekanje bi trebalo ubrzo završiti. Nadam se objavljivanju krajem ljeta/početkom jeseni 2006.
Nikada nise osjetili albumm poput ovog koji dolazi.

VENIA: Ima li još nešto što bi želio dodati ili poslati poruku fanovima u Hrvatsku, ili onima koji će postati fanovi?
CHRISTOPHER: Hvala vam na vašim očima i ušima. Slavite, ubijte, općite.
www.cdbaby.com/comecloser
www.myspace.com/christoph
ermu
www.christopher.mu