E-mail intervju: Ivana Sataić
Foto: Ikonoverk, 2006.

Nekoliko mjeseci nakon izlaska albuma “Abandoned In Situ” Christopher je objavio svoje najnovije izdanje, album naziva “Smoke and Origination”. Upravo to bio je povod za intervju s ovim iznimnim glazbenikom koji je već poznat hrvatskoj publici.

VENIA: Prošlo je nekoliko mjeseci od našeg prošlog intervjua. Ono što se dogodilo u Hrvatskoj u međuvremenu je to da imaš neke nove fanove ovdje. Što se događalo s Christopherom tijekom ovih mjesci?
CHRISTOPHER: Primjetio sam priljev novih hrvatskih fanova, i oni su bili najdivniji i pružili su najviše potpore. Također sam otkrio hrvatsku crkvu i zajednicu ne tako daleko od svog doma. Pao sam u iskušenje da odem dolje i kažem im kako su fenomenalni njihovi prijatelji i zamoliti ih da mi daju novac.

Što se tiče mene, promoviram novi album “Smoke and Origination” koji je upravo izašao. Svoju kopiju kupite ovdje:
www.cdbaby.com/cd/christophermusic

VENIA: Tvoj novi album “Smoke and Origination”objavljen je nedavno. Što je najvažnija stvar o albumu, nešto što svaki fan mora znati?
CHRISTOPHER: To je najbolji album ove godine. I budale ste ako nemate kopiju.

VENIA: Zašto je trebalo proći tako dugo do novog albuma, čime si bio zauzet u vremenu između prošlog albuma “wer Next Projekt” i ovoga?
CHRISTOPHER: 5 godina koje su bile ispunjene ponovnim početkom života, gradnjom novog studija, ponovnim pronalaženjem svog stila pisanja i sebe, itd. Tada na kraju kada je album bio završen, požar u hard disku uništio je i glazbu i back-up kopiju. Morao samo ponovo snimiti cijeli album. Nepotrebno je reći, bio sam manje nego sretan zbog svega.

VENIA: Između ova dva albuma objavio si album “Abandoned In Situ” za ljude na svojoj mailing listi. Je li taj album karika koja nedostaje između dva službena albuma ili neka vrsta uvoda u “Smoke and Origination”?
CHRISTOPHER: Uopće ne. “Abandoned In Situ” je zbirka izdovjenih pjesama i rariteta u razmaku od nekoliko godina, nekoliko različitih procesa snimanja i različite razine zrelosti pisanja. Mislim da ne postoji nijedna pjesma koja može indicirati kako će zvučati “Smoke and Origination”.

VENIA: Dva albuma (ako računamo “Abandoned In Situ”) objavljena ove godine sugeriraju da si trenutno u zdravoj kreativnoj poplavi. Čini li se i tebi tako?
CHRISTOPHER: Ne, čini mi se prilično suprotno u ovom trenutku. Unatoč opsegu materijala koji će se pojaviti u narednoj godini, borba je. Ta borba je moje odbijanje da se ponavljam ili dopustim sub-standardnom materijalu da ukalja moj repertoar.

VENIA: Što je bio najveći problem i najveće zadovoljstvo koje si osjetio tijekom skladanja i snimanja albuma?
CHRISTOPHER: Najveći problem je bio, nravno, izgubiti jebenu stvar i snimiti je ponovo. Na ovoj točki izgorio sam od cijelog procesa, ne mogu dozvati ili osjetiti nijedan osjećaj zadovoljstva. Olakšanja vjerojatno, ali ne zadovoljstvo. Ali ne trebam biti fan i nastaviti o svim veličanstvenim vrhuncima ovog albuma. Mogao bih mrziti ovaj labum ali bilo bi nemoguće ignorirati brigu i rad koji je uložen u njega i učinak koji ima na slušatelja.
Ako moram izabrati određenu kvalitetu glazbe koja ‘zadovoljava’ to je jednostvno bubnjanje. Nisam tako dobro osjetio groove i intenzitet još otkada su John Bonham i Eric Carr bili živi.

VENIA: Što inspirira tvoju glazbu? Kako se odvija pisanje?
CHRISTOPHER: Inspiracija dolazi iz mjesta koje ne mogu staviti u riječi niti marim za to. Ne pitam to i to ne pita mene.

VENIA: Stvarno sam impresionirana tvojim stihovima. Sadrže li tvoje pjesme neke specifične poruke nekome ili su rezultat tvojih misli o nekom subjektu u tom trenutku?
CHRISTOPHER: Specifične poruke? Ne. Neke pjesme započnu sa jednostavnom misli ili osobom koja se vrti po mojoj glavi, ali na kraju ondje je ugrađeno tisuću iskustvara, vjerovanja i emocija. Obično na točki gdje se ne mogu sjetiti o čemu sam pisao da bih započeo s tim.
Ovisno o tome kako slušaš taj dan će uroditi drugačijim osjećajima i perspektivama riječi. Moj vokal je kroz to iskreno intiman, zatvoren i bez efekata. Mnogo riječi može biti interpretirano drugačije bazirano na mom ritmu i kadenci. Mogu zvučati slatko u vremenima lai stihovi su puni prezirom i uvredama.

VENIA: Neki glazbenici koriste život drugih kao glavnu temu svojih pjesma, drugi pitšu o svojim životima. Što je glavna tema tvojih pjesama?
CHRISTOPHER: Ne volim imati glavnu temu. Volim višestruke teme koje se otkrivaju s vremenom i nakon ponovoljenih slušanja. To glazbi daje dug život. Obično na površini pjesama imaš osnovnu emociju, neku varijantu BOLA. Ta BOL je cijev ili izlaz do tisuću različitih osjećaja, metoda i pozitivnih inegativni. Naposlijetku, danas to percipiram tako. Drugi tjedan bih mogao reći nešto potpuno drugaije. Svaki puta kada pokušam samoocijeniti svoj rad to završi gutanjem beskorisne i pretjerane pilule.

VENIA: Proučavaš li način na koji drugi ljudi pišu pjesme?
CHRISTOPHER: Da, vidim kako pišu i tada dajem sve od sebe da izbjegnem njihove zamorne formule i klišeje.

VENIA: Koja ti je najvrijednija posesija dok skladaš svoju glazbu?
CHRISTOPHER: Nemam važnu posesiju dok pišem. Ne rastem vezan za instrumente ili perfemskoj atmosferi tamo gdje pišem.
Kad sam u studiju, tamo je slika Novog raja Osmana Sparea i fotografija Jimmyja Pagea. Ali masturbiram na to.

VENIA: Što možeš reći o glazbenim utjecajima na albumu “Smoke and Origination” i o artworku koji prati svaku pjesmu na albumu?
CHRISTOPHER: Mislio sam da je vizualna interpretacija glazbe bila dobra ideja. Dodala je drugu dimenziju glazbi koja prije nije bila ondje. Pretpostavljam da je glazba dovoljno dobra da me može inspirirati da stvaram i surađujem na vizualnoj umjetnosti otkada to rijetko radim. To vraća u moju mladost kada su pakiranje i artwork bili jednako ključni kao i glazba.

VENIA: Jesu li na ovom album donesena neka nedavna glazbena otkrića?
CHRISTOPHER: Uredski namještaj i kuhinjski pribor imaju glazbeni potencijal. Prve dvije pjesme “The Summoning Vector” i “This Is Your Plague” imaju nekoliko uredskih i kuhinjskih aparata. Siguran sam da ih je još nekoliko ali ne mogu ih se sada sjetiti.

VENIA: Što bi opisao kao prednoti i nedostatke usporediš li ovaj album sa “wer Next Projekt”?
CHRISTOPHER: Ključ je u tome da ih se ne uspoređuje. Oni su potpuno drugačiji entiteti na ovoj točki od gotovo potpuno drugačijih ljudi.
“Smoke and Origination” ima prednost mnogo bolje produkcije i više vještine pisanja. Album te izaziva.

VENIA: Naziv albuma “Smoke and Origination” nije iz nijedne od pjesama – odakle dolazi?
CHRISTOPHER: Moja podsvijest nagradila me ovim naslovom prije nekoliko godina, i iz nekog razloga mi se svidjelo kako zvuči. Otada sam uspio odgonetnuti što znači i što bi moglo značiti.

VENIA: Stvar koja je vrlo prisutna posljednjih godina je globalni konflikt koji se događa diljem svijeta. Je li nešto poput toga utjecalo na tvoj način razmišljanja i pisanja glazbe?
CHRISTOPHER: Pomalo. Ali trudim se ne učiniti slušatelju to očito. Svatko tko je razvio vještinu kritičkog razmišljanja ne treba krpenu lutku sa penisom da bi mu/njoj rekla da je geopolitički krajolik deponij. “Spaghetti Terrorist” je politički angažirana pjesma i sumira većinu mojih osjećaja. Na svu sreću, instrumental je.

VENIA: Radiš li na nekim drugim projektima, bilo glazbenim, bilo neke druge prirode?
CHRISTOPHER: To je dug odgovor. Moram ga razlomiti u 3-4 dijela:
A) Još oporavljam/ponovo snimam ono što sam izgubio. Planovi za moje inicijalno izdanje su da će to biti za godinu ili tako nešto. Sljedeće izdanje moglo bi biti akustična pranja “Torched Laugher”, nadam se negdje početkom ljeta 2007. Želio sam to objaviti kao bonus CD sa “Smoke” ali vrijeme i novac nisu bili ondje. “Torched Laughter” je/bio veličanstveni akustični EP sa 5 ili tako nešto pjesama koje se nastavljaju na motive iz “Smoke and Origination”. Razmišljati o tome je gotovo kao Opethov “Damnation” CD u kontrastu sa “Deliverance” CD-om.
B) Zatim, ondje je gothic progressive metal bend s kojim se smucam neko vrijeme. Postoje materijali vrijedni za tri albuma koje trebam ponovo snimiti.
C) Klasična/atonalna skladba koja će dati priliku nekim lokalnim klasičnim talentima. Uzimam ulogu skladatelja rađe nego izvođača u ovom slučaju. To je ubitačna geometrija.
D) Postoje neki soundtrackovi i suradnje s drugim umjetnicima u različitim žanrovima ali oni su trenutno pokusni. Sve je to kroz moju produkciju/kuću Ikonowerk – www.ikonowerk.com. Ako su neki redatelji zainteresiran za moj stil glazbe za svoje filmove trebaju otići tamo. Isti naputak svima koji žele licencu mog rada.

VENIA: Kakvi su ti planovi za bližu budućnost? Imaš li u planu doći svirati u Europu?
CHRISTOPHER: Pojede me to što ne mogu ići na turneju s ovom glazbom. Trošak, management i logistika koji bi izbacili Christopherov materijal uživo je takva noćna mora. Uključilo bi previše ljudi da bi se uspjelo i odmotalo klupko za platiti. Samo za dobiti kompetentne glazbenike ili glazbenike koji su specijalisti za egzotične insturemente koji traže pristojnu cijenu ili nisu preplavljeni drogom je jebeno nemoguće.
Možda ako/kada realiziram gothic metal projekt, tada je moguća turneja. Manje je ljudi uključeno.
Plan za bližu budućnost je odgovoriti na pitanje 19. I pojesti malo juhe.

VENIA: Na kraju, želiš li nešto dodati?
CHRISTOPHER: Naravno ne. 🙂

Kupite album – www.cdbaby.com/cd/christophermusic
Pridružite se mailing listi – www.comecloser.com/mailinglist.htm
Posjetite website: www.christopher.mu
Posjetite myspace: www.myspace.com/officialchristopher