Intervju: Ivana Sataić
Foto: Adrian Erlandson za www.murdermile.com

Bez sumnje, britanske legende CARCASS objavile su nekoliko albuma klasika tijekom godina i promijenile smjer ekstremnog metala sa svakim sljedećim albumom. Bilo da se radilo o izumljenom gore-grindu (npr. ”Reek of Putrefaction”, ”Symphonies of Sickness”) ili kreiranju predloška za melodični death metal (npr. ”Heartwork”), CARCASS je uvijek stvarao albume na kojima su se kršili sklopovi i pravila. Po njihovoj preranoj smrti 1996., fanovi su oplakivali gubitak sjemenskog izvođača i nadali se da će se grupa jednoga dana ekshumirati iz preranog groba. Nakon 18 godina pauze, CARCASS se u potpunosi reanimirao i sigurno je reći, nisu propustili patološki korak. Nedavno je CARCASS objavio novi studijski album ”Surgical Steel” što je bila odlična prilika za razgovor sa jednim i jedinim Jeffom Walkerom.

carcass2VENIA: Nedavno ste objavili svoj novi album ”Surgical Steel”, prvi nakon ”Swansong” koji je objavljen 1996. Možeš li ukratko usporediti novi album sa bendovim ranijim uratcima, koj esu glavne sličnosti i razlike između stare i nove glazbe?
JEFF: Teško je odgovoriti jer ako uzmemo bilo koji od ranijih pet studijskih albuma, svi zvuče drugačije no svi zvuče kao Carcass. I mislim da je i ovo isto. Ima elemente koje bismo mogli uklopiti u bilo koji od prošlih pet albuma, to je neka vrsta mješavine, no ipak zvuči kao nešto novo i svježe. Pa.. vjerojatno zvuči bliže novijim albumima no ne zvuči identično. Možda sam sumanut no mislim da zvuči kao nešto novo, znaš. Jedini način na koji to možemo napraviti kao Carcass je Carcass album.

VENIA: Kao što smo spomenuli, ovo je prvo bendovo izdanje u skoro 17 godina. U skoro dva desetljeća, u kojim se elementima promijenio tvoj pogled i osjećaji za glazbu, i što vas je inspiriralo da se opet bavite glazbom?
JEFF: Ono što se promijenilo je mnogo veća scena danas, veća publika, više je festivala, više je ljudi i više je bendova popularno, možemo to tako reći. I čini se da je Carcass popularniji nego je ikada bio, popularniji nego 1996.
Bilo je lijepo opet početi svirati 2006. i vratiti se sa Carcass, počeo sam opet uživati svirajući ekstremnu glazbu. To je bio tren kad sam vidio što je bila publika i što je bio bend. Shvatiš to kad si s bendom i fanovi su to htjeli. Bilo bi u neku ruku sebično ne dati ljudima što žele. I danas je opet zabavno, ako možeš raditi nešto i uživati – zašto dovraga ne?

VENIA: Što možeš reći o procesu pisanja pjesama, priči i konceptu stihova na albumu ”Surgical Steel”?
JEFF: To je pomalo trik pitanje, znaš. Što želiš znati? Samo smo ušli u sobu za probe sa riffovima i svirali onako kako bi bendovi trebali, kao u starim danima. Mnogo glazbenika danas radi to sa računalima i mašinama, neki više ni ne koriste gitare, rade to sa računalima i samo idu u studio. Mi uvježbavamo pjesme na jedini način na koji znamo što je otići u sobu za probe. Pa, to je vrlo staromodno. Bilo je zabavno biti samo inspiriran i svirati i vrlo jednostavno napraviti to zajedno, vrlo lako. Napisali smo stvari u više od godinu dana i ja sam svirao u različitim bendovima pa smo se našli u nekoliko navrata i u 20 do 25 proba smo napisali album. Tako da je u neku ruku spontan, vrlo organski i još uvijek nam dolaze dobre ideje, čak u studiju, što ovaj album čini vrlo uzbudljivim.

VENIA: Ok, ali što je glavna inspiracija za pjesme na ovom albumu?
JEFF: Znaš, Bill i ja smo opet osjetili vatru i željeli smo impresionirati ljude. Željeli smo napraviti album koji je naš najbolji album, to je ono što uvijek pokušavaš postići – pokušavaš napraviti album koji je tvoj najbolji rad. Sa Carcass je bilo zanimljivo jer imamo drugačije ljude sa svakim albumom, definitivno imamo ljude koji cijene naš prvi album, ali mrze četvrti i peti album. Onda imamo ljude kojima se sviđa četvrti, ali mrze prvi album. Tako da ih nije lako ujediniti. Mogli bi jednostavno n apravili album poput prvog albuma, a definitivno smo napravili album koji je bolji od petog albuma. Tako da je to ambicija…. napraviti najbolje što možeš, uskladiti sve i impresionirati sebe i svoju publiku. Ne želimo da ljudi kupe naš album i osjećaju kao da su bacili novac. Znaš, nije dobro ako ljudi kažu: ‘Vaš je album sranje’. Pokušavaš napraviti  nešto u čemu će ljudi uživati. To je ultimativno – ako možemo impresionirati sebe, impresionirati ćemo i ljude jer imamo prilično visoke standarde.

VENIA: Radili ste s Colinom Richardsonom i Andyjem Sneapom na ovom ablumu, kako je bilo raditi s njima i  kako je uopće došlo do ove suradnje?
JEFF: Colin je trebao snimiti i miksati album, ali na kraju nije miksao jer je došao Andy Sneap. Snimali smo s Colinom jer smo uvijek radili s njim, još od 1999. Poznajemo ga poprilično dobro i dobro smo se zabavili s njim. Prvi smo puta sada radili s njim u studiju koristeći digitalnu tehnologiju. U starim danima bi išli u stdio i imali utrku sa satom. Ovaj put smo mogli  provesti koliko god vremena želimo i možda je bilo dobro što nismo imali deadline. Bilo je stvarno zabavno i volim raditi s Colinom, mislim da razumije moj glas bolje od svih no u nekim se točkama osjećao kao da je izgorio pa smo doveli Andyja Sneapa da napravi mix. Mislim da je to ekipa iz snova, i mislim da bi mnogo bendova voljelo imati mogućnost raditi sa Colinom Richardsonom i Andyjem Sneapom na albumu, no mi smo ionako prijatelji s tim tipovima tako da…

VENIA: Prvi singl sa albuma je bila pjesma ”Captive Bolt Pistol”, a vidjeli smo i spot sa stihovima. Zašto ste odabrali baš tu pjesmu da bi predstavili album publici?
JEFF: To je zbog bubnjeva i gitara. Ja osobno ne bih izabrao pjesmu. Iskreno, pjesma nije odraz cijelog albuma. Ali s druge strane teško je odlučiti. Zato što nismo napisali hrpu hit singlova, mi smo napravili album. Mi smo djeca 70.-ih, djeca znaš, album generacija. Nismo to napravili zato da ljudi mogu odabrati jednu ili dvije pjesme i kupiti album. Mislim da je to sve ili ništa, znaš. Moj stav je – ako se ljudima sviđa pjesma, kupiti će album. Jer nismo odabrali ništa da bi bili na usluzi, odabrali smo ultimativnu pjesmu sa albuma i dopustili da je ljudi čuju. Ako se ljudima svidi pjesma svidjeti će im se i album, iako to nije najjača pjesma.

VENIA: Sudeći po komentarima naših čitatelja, ”Surgical Steel” je jedan od najočekivanijih albuma ove godine. Pa stoga, da možeš izabrati samo jednu pjesmu na albumu da bi ga predstavio našim čitateljima i svojoj publici, koju bi izabrao i zašto?
JEFF: Ne mogu. Jer nema pjesama koje zvuče isto. Moj se ukus mijenja iz dana u dana. Sve pjesme na albumu su jednako dobre, ima agresivnijih pjesama i onih koje su više rockerske. Mislim da ljudi trebaju poslušati album, to je jednostavno.

VENIA: Omot albuma, koji je stvarno zanimljiv, dizajnirao je poznati fotograf Ian Tilton. Kako ste odabrali raditi s njim i kako ide priča, ne samo iza omota, već generalno što ”Surgical Steel” predstavlja u značenju vaše glazbe?
JEFF: Krug alata je dizajn koji smo koristili u prošlosti. Moja ideja je bila potrošiti mnogo novca kupujući medicinske alate na Ebayu i dizajnirati način na koji možemo napraviti fotografiju jer površina bi mogla zvučati kao jednostavna ideja složiti alate u krug, no tehnički je to poprilično komplicirano. Razmisli o tomu, kako složiti te alate savršeno u krug? Trebalo je dosta vremena da se to napravi. To je fotografija, ne Photoshop. Važno je da omot Carcass albuma nije Photoshop, opet to je fotografija. Htio sam sliku koja podsjeća na prošlost, da ljudi kad vide pomisle: ah, to je Carcass. Budi također i osjećaj koji sam dobio na Necroticism i možda Heartwork pa mislim da bi trebali imati dobar osjećaj za religiju i povijest, moraš… trebamo način da bi se opet povezali s 1996. To je ono što sam pokušao sa omotom albuma.

VENIA: Pa moram ti reći da sam prvi put kada sam vidjela omot napravila poveznicu sa dvoranom za obdukciju što nije nešto sa čim ljudi obično povezuju….
JEFF: *smije se* To je to s Carcass, zar ne? Imamo neki gadni groove i stvari iz prošlosti, mi smo death metal bend, album se zove Surgical Steel…

VENIA: To je upravo ono što sam htjela pitati, povezuješ li omot albuma sa nekim emocijama na albumu, ili iz prošlosti?
JEFF: Pa, znaš, album Surgical Steel, ima kirurški čelik na omotu. Kao grafika tehnički kalkulira sa naslovom, a naslov u potpunosti kalkulira s omotom pa… jednostavno je, a vrlo efektno.

VENIA: Sa ove točke, nakon što je bend opet zajedno 5 ili 6 godina i kada je izašao album, a kada pogledaš na prošlost benda, što osjećaš i što bi imenovao kao najveću vrijednost vašeg benda?
JEFF: Mislim da je to utjecaj na metal više nego što bi mogli cijeniti. Jako sam ponosan. Možda nisa bogat, mislim da je važnije ostaviti trag u povijesti glazbe nadajući se da će ljudi prepoznati i zapamtiti Carcass. To vrijedi više nego imati veliku kuću i voziti BMW. To je bolji kredibilitet nego biti bogat.

VENIA: Kad govorimo o Carcass, naraavno, govorimo o metal legendama. Kakav je osjećaj znati da si metal legenda i da utječeš na mnogo mladih bendova?
JEFF: Sigurno se ne osjećam ništa drugačije od tebe, Ivana. Cool je… što mogu reći… ima mjesto u mom umu i daje ti topao osjećaj iznutra, a ponekad susretneš glazbenike i vrlo drage… Ok, reći ću ti jednu zanimljivu priču: u engleskom časopisu je gitarist Limp Bizkita, o Bože ne znam mu ime, odgovarao je na pitanja o svojim najdražim bendovima i tako, i rekao je da mu Necroticism jedan od najboljih albuma. Nikada ne bi mislio da je taj tip Carcass fan. Prošli put kad smo svirali u Los Angelesu došao je na koncert. Ali nikada nije od toga napravi veliku stvar, došao je na koncert kao fan. Mislim da je to bilo stvarno jebeno cool. *oboje se smiju* Stvari poput tih te ganu kao glazbenika.

VENIA: Na kraju, imaš li poruku koju bi želio poslati fanovima u Hrvatskoj?
JEFF: Pa, ako downloadate album i svidi vam se, molim vas kupite ga. Ako vam se ne sviđa samo ga obrišite. Downloadanje je cool dokle god namjeravate kupiti prokletu stvar.

Službeni Facebook: https://www.facebook.com/OfficialCarcass