ENSLAVED, NE OBLIVISCARIS, OCEANS OF SLUMBER – Dürer kert, Budimpešta, 23.10.2016.

ENSLAVED, NE OBLIVISCARIS, OCEANS OF SLUMBER – Dürer kert, Budimpešta, 23.10.2016.

Ove su se nedjelje u Budimpešti poklopila dva obećavajuća metal koncerta – komercijalniji metal paket u sklopu mini festivala Keep Wiseman Alive, na kojem su uz mađarski bend Wisdom, nastupili i Delain, Evergrey i Kobra Lotus, te Enslaved, Ne Obliviscaris i Oceans of Slumber, tri odlična benda koja možda nikada neće biti toliko razvikana među širokom mainstream metal populacijom zbog specifičnog izričaja koji ne dozvoljava pretjerano povlađivanje publici.

Kako je bilo u društvu prvog paketa bendova, ne znam, ali ovaj drugi norveško-australsko-američki je bio baš prava poslastica za kraj jednog ledenog tjedna. Turneja pod imenom Spinning the Wheel ujedno je i turneja kojom Enslaved slavi 25 godina uspješnog djelovanja na sceni.
I u tih 25 godina bend je svoj zvuk doveo do nekih novih glazbenih rješenja koja su svoju evoluciju doživjela najviše u posljednja tri studijska izdanja. Najnoviji album, In Times, svojevrsna je prekretnica koja bend predstavlja u potpuno svježem izdanju i iskreno se nadam da će s tim osvježenim zvukom nastaviti svoju diskografsku karijeru. No, Enslavedu ću se posvetiti u nastavku, red je da spomenem i njihove ništa manje bitne suputnike po europskom kontinentu – izvrstan australski bend Ne Obliviscaris te novo ime američke scene Oceans of Slumber koji je započeo ovu koncertnu večer.

3_oceans_of_slumber_by_martina_sestic

Kako opisati Oceans of Slumber? Žanrovsko etiketiranje u njihovom slučaju nema smisla budući da je ovaj zanimljivi kolektiv već na svojem prvom izdanju ostvario definiran zvuk koji, istina, ima temelj u metal glazbi, ali sva je ostala nadgradnja te zvučne baze sanjiv audio portal koji svog slušatelja šalje u neke nove dimenzije doživljaja glazbe.
Na koncert sam doduše malo zakasnila, u dvoranu sam zakoračila kad su već bili pri kraju prve pjesme, međutim istog su mi trena zaokupili pažnju – prvom melodijom i otpjevanim stihom koje sam čula. Osim najbitnije stvari za jedan bend, a to je snažna, kvalitetna glazba, Oceans of Slumber krasi glas u vlasništvu čarobne Cammie Gilbert čija je cijela pojava stopljena sa svime što čini ovaj bend. Nije bilo kompliciranih vokalnih aranžmana, niti vratolomnih prijelaza kakvima se neke poznate i manje poznate dame metal scene vole hvaliti (u većini slučajeva bez pokrića), dominirala je čista iskrenost, toplina vokala i snaga interpretacije. Sve to uz ritmove idealno dozirane jačine pod kontrolom bubnjara Dobbera i instrumentalista koji su svi odreda potkovani glazbenici i majstori u onome što rade.
Prvi bend večeri i već mi je bilo drago što sam stigla na vrijeme u Dürer kert. Moram reći da je pravo osvježenje napokon čuti novo ime na sceni sa ženskim vokalom koji predivno izgleda i predivno pjeva jer u zadnje vrijeme mi se čini da je fizički izgled žene za mikrofonom postao važniji i od talenta i od same glazbe. No to je posve neka druga tema.

12_ne_obliviscaris_by_martina_sestic

Ne Obliviscaris se nakon nepunih godinu dana vratio u Budimpeštu i sudeći po reakcijama publike na domaće su slušatelje ostavili dubok utisak. Ovaj put su nastupili u manjem klubu i pred manjim brojem ljudi, ali je bez obzira na to koncert koji su priredili ispunio sva očekivanja. Svaka je njihova kompozicija jedan zaseban opus, nešto kao album unutar albuma, možemo reći glazbena svita, i pravi je užitak svaku odslušati u live aranžmanu. Svaka zaokuplja pažnju do te mjere da, iako znate kako zvuči koja stvar, i dalje nestrpljivo očekujete nastavak, neki novi prijelaz, nježnu melodiju odsviranu na violini ili prodoran Xenov urlik. Ali s obzirom na komplesnost samog zvuka, velik je izazov odsvirati ih uživo.
Vokalni dio se bazira na međuigri čistih vokala i growlova – Tima Charlesa i Xena – koji se reflektiraju u kontrastu instrumentalnih, izrazito melodičnih i atmosferičnih pasaža sviranih na gitarama i violini te brzih, tehnički preciznih riffova i paklenih blast beatova. Žao mi je jedino da se to nije toliko izražajno osjetilo tijekom nastupa budući da zvuk nije do kraja bio onako kako treba pa su vokali, Xenovi pogotovo, bili vrlo tihi.
Publika je, međutim, uživljeno pratila nastup te pažljivo slušala sve što im je Tim imao za reći. Njemu je uloga osobe zadužene za komunikaciju s publikom odlično sjela. Nije prošao niti jedan trenutak, a da je taj čovjek proveo ne znajući kamo bi sa sobom. I kada nije pjevao ili svirao violinu, zaplesao bi i poticao publiku da se kreće.

Tako je zagrijana i rasplesana publika dočekala Enslaved.

14_enslaved_by_martina_sestic

Radi se o bendu koji svoje koncerte radi u vrlo minimalističkim uvjetima ponajviše što se tiče osvjetljenja. Naglasak je stavljen na glazbu i povezivanje publike sa njom što se vidi iz toga da su im lica, pa i oni sami većinu seta, bila u mraku. Osvijetlilo bi ih se tek između pjesama kad bi Grutle Kjelssen imao nešto za reći.
Kao što sam na početku i napisala, njihov je prošle godine objavljeni album In Times, označio i da su napokon definirali svoj zvuk i poručili svima koji ih prate u kojem se smjeru nastavljaju razvijati.
Zato je bilo i interesantno popratiti njihov nastup budući da su od setliste napravili presjek karijere odsviravši 10 pjesama u svom headlinerskom setu. Tako smo čuli i Fenris s albuma Frost iz 1994., The Crossing s Below the Lights iz 2003., ali publika je nekako ipak najbolje reagirala na novije stvari kao što je aktualna Buliding with fire.
I Enslaved se igra kombiniranjem vokala te tako dionice ravnopravno dijele basist Grutle i klavijaturist Herbrand Larsen. Stvarno ne mogu reći koji je bolje u tome – dok Grutle pjeva i stvara vezu s publikom, Herbrand se toliko uživi u svoju izvedbu kao da je dio neke glumačke trupe i pjeva u mjuziklu.
Publiku je zabavljao i Arve Isdal svojim frenetičnim kretanjem pozornicom i tehnikom sviranja. Ivar bi se, iako pomalo sramežljiv u mračnom kutu pozornice, povremeno približio centru pozornice i tako prišao još bliže publici koja ne skriva svoje simpatije prema njegovom liku i djelu. A to još bliže u koncertnoj dvorani Dürer Kerta znači da je bio skoro pa u publici budući da je pozornica dosta niska i malena pa je prisna veza između benda i publike bila već u startu zajamčena.
Od svega što sam čula te večeri od Enslaveda, najviše me se dojmila izvedba One thousand years of rain koja mi je jedna od favorita s novog izdanja. Odsvirana je u sklopu bisa i odlično je odradila svoju ulogu da još više podigne atmosferu prije kultne Allfǫðr Oðinn s njihovog EP-a Hordanes Land iz 1993.

Za kraj moram samo reći da mi je ovo bio definitivno najbolji slabo posjećen koncert u posljednjih godinu dana. Velika je šteta da veći broj ljudi nije popratio ovaj odličan line-up, ali teško je pobijediti u borbi s Kobrom Paige i Charlotte Wessels koje su te večeri nastupale u klubu Barba Negra.

>>>>>>> GALERIJA <<<<<<<

Izvještaj i foto: Martina Šestić | martina@venia-mag.net


COPYRIGHT © Sve fotografije u galeriji su zaštićene autorskim pravima. Ne smiju se preuzimati bez dozvole Venia Maga-a ili autora. Fotografije se ne smiju izmjenjivati ninakoji način, kao niti uklanjati ili mijenjati žig sa znakom Venia Maga-a/autora. Ukoliko se otkrije njihovo neovlašteno korištenje, biti će poduzete pravne mjere protiv kršitelja autorskog prava. Molimo sve koji primijete navedene nedozvoljene aktivnosti da obavijeste uredništvo portala Venia Mag. Hvala.

COPYRIGHT © All photographs in this gallery are under the copyright law. They cannot be copied or reproduced without permission given by Venia Mag or the author. It is not allowed to alter the photographs in any way, or removing the watermark sign of Venia Mag/author. Legal action will be taken if discovered any non-permitted usage or photography manipulation. We kindly ask to inform us about such misusage by sending an e-mail to Venia Mag Editor-In-Chief. Thank you.

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

*

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
Ok