MICHAEL JACKSON’S THIS IS IT

(Sony Pictures, 2009)

Smrt ikone pop glazbe, Michaela Jacksona, protresla je svijet i na površinu izvukla godinama zanemarivanu diskusiju o utjecaju koji je ovaj američki glazbeni genij ostavio u cjelokupnoj pop kulturi. No, razvoju pop glazbe i kraju jedne ere koja je završila upravo Jacksonovom smrću posvetiti ću više redaka nekom sljedećom prilikom, sada ću se orijentirati na pompozno najavaljeni dokumentarni uradak ‘This Is It’ koji je u Hrvatsku stigao 28.10.2009., istovremeno kao i u ostatku svijeta.

U 112 minuta ovaj dokumenarac donosi sve ono što bi se dogodilo na impozantnih pedeset koncerata u Londonu da kralj popa nije, doslovno, otplesao u smrt obasjan blještavilom pozornice. Pa iako se posljednjih godina o Michaelu Jacksonu govorilo u kontekstu čudaka upletenog u svijet pedofilije i plastičnih operacija, ovaj film portretira Michaela onakvog kakvog su ga fanovi voljeli – kao iznimno talentiranog glazbenika. A nakon viđenoga talent i posvećenost glazbi čitavim srcem i dušom mu nitko ne može osporiti.  Iako, pritom, moram iskreno reći da sam se, kada je Michael Jackson u lipnju umro, približila mišljenju onih koji su smatrali da njegovom smrću nismo mnogo izgubili… izuzev nekih crtica iz djetinjstva koje su obilježili vrhunci Jacksonove MTV karijere. No pogledavši ‘This Is It’ uvjerila sam se koliko sam bila u krivu jer svijet je, iako pomalo prilagođenom pričom, sada dobio priliku vlastitim očima vidjeti svu punoću i širinu glazbenog talenta ovog u  mnogočemu kontroverznog glazbenika. Unatoč tomu što su mediji brujali o tome kako sam Jackson izbjegava probe za koncerte i ne sudjeluje u kreiranju spektakla koji ga je trebao vratiti na tron pop glazbe čini se da je priča uvelike drugačija jer iz prikazanog u filmu koji prati probe od početka travnja pa do dva dana pred njegovu iznenadnu smrt 25. lipnja i više je nego očito da je Michael sudjelovao u svakoj odsviranoj noti i otplesanom koraku. Glas, pokreti, neponovljivi moonwalk i izniman trud svih uključenih u projekt koji je produkcijski trebao nadmašiti sve dosad viđene i više je nego primjetan, isto kao i Jacksonova uzbuđenost zbog povratka na scenu. A Michael je, čak i u trenucima kada je priznao da koristi samo polovinu svog trenutnog potencijala, svojim umijećem posramio većinu svojih, i duplo mlađih, kolega i izazvao oduševljenje tima koji ga je trebao popratiti na seriji londonskih koncerata.  Govoreći o produkciji velikog povratka, treba li spomenuti išta više od trodimenzionalnog Thrillera ili Smooth Criminal u maniri starih, dobrih, crno-bijelih gangsterskih filmova? Treba? Pa spomenimo… Michael Jackson, kako sam spomenula, u potpunosti je bio uključen u ovaj iznimni projekt – od odabira plesača do vlastitih scenskih pokreta i svjetlosnih efekata surađujući pritom blisko sa redateljem Kennyjem Ortegom koji je režirao i ovaj film, ali i dobro znao kada se treba povući i naprosto pusiti Jacksona da na pozornici bude ono što jest – kralj popa.
Sam dokumentarac počinje backstage footageom u kojem plesači obliveni suzama radosnicama govore o svom radu sa Michaelom Jacksonom dok je jedan od najupečatljivijih dijelova upravo “Thriller” u kojem se svita zombija pridružuje Michaelovom ikonografskom plesu na pozornici. Ne treba zanemariti ni snimke sa samih tonskih proba kada Michael govori da želi da pjesme zvuče upravo onako kako ih je napisao na album istovremeno uključujući neke dodatne elemente koje će ih približiti doživljaju live izvedbe. A udubite li se u tijek proba i samo glazbu na trenutak ćete se osjećati kao da stojite na pozornici pokraj Michaela što je, možda, i najveća vrijednost ovog uratka koji je uistinu jednu zahtjevnu produkciju učinio bliskom običnom čovjeku.
‘This Is It’ nije posveta umjetniku čiji je svaki pokret bio jedinstven, nije ni posveta njegovu životu ili smrti jer ona se ni ne spominje nigdje u filmu. ‘This Is It’ posveta je jednom projektu i milijunima fanova diljem svijeta koji su voljeli Michaela Jacksona i kojima je on posvetio dio svog života. ‘This Is It’ je i film koji je Michaela Jacksona, nikako bez razloga, vratio na vrh s kojega, čini se, nikada nije ni trebao sići.
Preporuka: Svakako pogledati!

tekst: Ivana Sataić