ALISA U ZEMLJI ČUDESA
(Disney, 2010.)

Knjigu “Alisa u zemlji čudesa“ Lewisa Carolla većina nas je pročitala (ili nam je bila pročitana) još u djetinjstvu. I ta je priča jedna od onih ukusnih viktorijanskih delicija koje smo ponijeli u život baš kao i bizarni svijet snova, nezaboravnu igru pod dojmom mlade heroine koja se našla u zemlji čudesa.
Upravo je zbog toga bilo samo pitanje vremena kada će se Tim Burton, često smatran čudakom Hollywooda, prihvatiti oslikavanja ovog klasika sa svim njegovim ludim likovima. A to je učinio na svoj spektakularni način ponudivši uz standardnu i 3D inačicu svog novog remek djela, očito potaknut uspjehom 3D-om Cameronovog ‘Avatara’ koji je preko noći osvojio svijet. Tradicionalisti i slijepi sljedbenici priče Lewisa Carolla zasigurno su se našli prozvani cjepidlačiti o svakom kadru Burtonove očito gotičke vožnje kroz knjige o Alisi, no njegov halucinogenični humor uistinu je ono što je ovom filmu dalo ne samo treću, već i četvrtu dimenziju. Jer na kraju, upravo vizualni krajolik kojega je Burton stvorio čine Alisinu novu avanaturu tako čudesnom budući da je tehnologija zahvaljujući trodimenzionalnoj novini na filmskom platnu napokon u mogućnosti uhvatiti tijek Burtonove beskrajno plodne mašte.
Alisa, koju glumi Mia Wasikowska, u svojoj 19. godini buntovna je djevojka koja suočena sa životnom odlukom bježi u zemlju čudesa, mjesto koje je kao djevojčica posjetila u snovima. A u zemlji čudesa osim velikog bijelog zeca susreće i Ludog Klobučara, u kojega se tranformirao Burtonov stalni suradnik i istinski  majstor transformacije i suživota sa likom kojeg glumi Johnny Depp, te otkriva tajnu svog poslanja u zemlju čudesa – okončati teror u koji se pretvorila vladavina Crvene Kraljice koju glumi izvanredna Helena Bonham Carter i vratiti vlast Bijeloj Kraljici  koju je utjelovila Anne Hathaway. No da se odmaknemo od sinopsisa, jer ponešto treba ostaviti i za veliko platno, treba spomenuti i da je glazbu za film napisao veliki Danny Elfman dok su se na soundtracku koji je ponio naziv „Almost Alice“ našli, između ostalih, Avril Lavigne, Metro Station, Tokio Hotel & Kerli te Franz Ferdinand. Osim odlične filmske glazbe i 3D tehnologije koja je ovu bajku učinila još bajkovitijom potpunom doživljaju doprinosi i vizualni identitet koji aluziju preuzima iz originalnih ilustracija Johna Tenniela. A kostimi za koje je bila zadužena Coleen Atwood ne samo da će vam pomoći da mislima otputujete u zemlju čudesa već će vas potaknuti da još jednom zavirite u ormar… iako vas taj pogled neće odvesti ni u Narniu, ni u zemlju čudesa. Ali, naravno, kostimi su prilagođeni Burtonovoj viziji, a svakako će vam za oko zapeti spektakularna haljina koju Alice nosi na dvoru crvene kraljice i natjerati vas da poželite opet biti dijete u svijetu u kojemu je sve moguće. Pa čak i to da mačke nestaju. 😉
Tim Burton u svoju spektakularnu viziju Alise u zemlji čudesa ne samo da je unio fantastičnu glumačku postavu već je i razgolicao maštu gledatelja, a to je bit koju je želio postići i Lewis Caroll kada je 1865. godine objavio svoje djelo prožeto senzibilitetom 21. stoljeća. Stoga ulazeći u kino dvoranu, ali posebice i izlazeći iz nje – sačuvajte svoj slobodoumni djetinji duh jer čuda se događaju! Zaista!

tekst: Ivana Sataić