BILLY IDOL, Psihomodo Pop, Partibrejkers – ZAGREB, ŠALATA, 13.7.2015.

BILLY IDOL, Psihomodo Pop, Partibrejkers – ZAGREB, ŠALATA, 13.7.2015.

Došao je, napokon, i Zagreb na red da se u relativno kratkom vremenu gradskim klubovima i koncertnim prostorima izredaju legenda za legendom. Počevši od Slasha, koji je inzistirao na dolasku u naše krajeve, pa preko metal ikone Maxa Cavalere, koji je od glazbe napravio pravi obiteljski biznis, došli smo i do prve večeri festivala Zagreb Calling i nastupa Billy Idola, još jedne velike ikone svjetske glazbene scene i jedne od prvih zvijezda MTV-a.

No do trenutka kada je sa pozornice Idol prvi put zarežao c’mon, prkosno dignuo stisnutu šaku u zrak i nasmiješio se onom svojom prepoznatljivom grimasom zadignutog kuta usne, trebalo je ipak malo pričekati jer su nas dva benda pripremala (pokušavala pripremiti) za njegov nastup.

IMGP0445

Beogradski Paribrejkersi su probili led i nastupili pred ponešto zbunjenom publikom koja doduše jest pratila njihov 45-minutni set, ali sam ostala pod dojmom da su im prioriteti bili kupiti pivo i zauzeti dobro mjesto pred binom dok ne nastane gužva.
Moram i sama primijetiti da su vrlo profesionalno odsvirali svoj program, ali bez neke veće emocije i elana kako bi animirali ljude koji su malo po malo kapali na prostor Šalate. Doduše, prati ih glas benda koji se nikada ne razbacuje po pozornici i da većinom čekaju da to prvo učini publika, ali kada ekipa svježa nakon posla, i k tome još u ponedjeljak, dolazi na koncert, mislim da su ipak trebali malo živahnije pristupiti svojoj ulozi i održati jednu pravu lekciju o rock’n’rollu.

Ono što su Partibrejkersi propustili napraviti, Gobac je sa Psihomodo Popom bez problema odradio.

Psihomodo Pop

Nastup su mlako otvorili sa Supstancama, pjesmom sa prošle godine objavljenog albuma, ali je zato već prvi takt nestašnog Pinokija rasplesao sve okupljene. Teško je i ostati smiren kada Gobac skakuće po pozornici kao da mu je šesnaest, a ovo prvi koncert u karijeri.
U sat vremena, koliko su imali na raspologanju, nasmijali su, zabavili i rasplesali publiku svojim kako novim tako i starim hitovima. Frida i Ramona su se i ovaj put orile – teško je uopće i zamisliti koncert Psihomodo Popa bez te dvije pjesme, bez Fride pogotovo. To je pjesma koja im je obilježila karijeru, ali ne samo to, nego je dugo vremena bila neizostavan dio srednjoškolskih tuluma i druženja po parkovima u onim trenutcima kada netko izvuče gitaru. Bio je to jedan vrlo energičan nastup u pravom rockerskom stilu. Možda ne njihov najbolji niti najposebniji, ali uvjerljiv i vrlo zabavan.

Prepuna Šalata je sada u potpunosti bila spremna i zargijana za izlazak Billy Idola i njegovog benda.
Na pozornici se pojavio sa svojim karakterističnim dominantnim, alfa-mužjačkim stavom i već na početku zaradio ovacije publike uz “Postcards from the Past“. Povremeno mi je djelovao umorno, ali se srećom to nije odrazilo i na njegov jedinstveni vokal. Kad Billy zareži sa pozornice i nonšalantno otpjeva sve visine, zaista vas prođu trnci cijelim tijelom.

IMGP1017

Višegodišnja pauza koju je do prošle godine uzeo mu je i više nego godila. Izbacio je album “Kings & Queens of the Underground” i pokazao svima da njegovo vrijeme još uvijek nije prošlo. Ono što me oduševilo na koncertu je to što je publika skoro pa istim žarom reagirala na nove kao i na starije hitove. A onaj pravi tulum je započeo na “Dancing With Myself” kada su apsolutno svi zaplesali – sami, s parnterom pa čak i sa potpunim neznancima.
Središnji dio seta je naznačila “Flesh for Fantasy” kada se Billy pojavio samo u sakou bez majice i pokazao da još uvijek ima zavidnu liniju na kojoj mu i puno mlađi muškarci mogu pozavidjeti.

Slušajući Stevea Stevensa kako svojim majstorijama gitaru dovodi do vrhunca, bilo je teško razaznati tko je glavna zvijezda večeri. Stevens nije tek Billyjeva desna ruka i wingman, kako ga inače nazivaju, on je čovjek koji ne stoji ni u čijoj sjeni. Bez imalo napora dokazuje da je pravi virtuoz, a svojim uživljenim izvedbama dopire do svakog pojedinog slušatelja. Njegova su soliranja prije i poslije “Whiskey & Pills” dovela do transa cijelu publiku, a pravi show element je postigao i sviranjem gitare usnama ili pak iza glave.

Billy Idol

Kemija između njega i Billyja je nešto o čemu bi se moglo pisati na dugačko i na široko, ali ju je riječima zaista teško opisati. Njihova međusobna scenska komunikacija odigrava ključnu ulogu svakog koncerta – toliko je opuštena, nepretenciozna i neusiljena da se sva ta dobra vibra širila cijelom Šalatom.

Maleni predah od skakutanja je stigao uz pjesme “Eyes Witout a Face” i “Sweet Sixteen“. Sa mjesta na kojem sam stajala, imala sam izvrstan pogleda na pravi bromance koji mi se odvijao pred očima uz tri zagrljena momka. Nekako mi je sve sjelo na svoje mjesto kada je Billy svirajući gitaru zapjevao “Sweet Sixteen“. Cijeli svijet se na trenutak zaustavio i uživao.

Blue Highway” nas je brzo ponovo zapalila i rockerski oštro uletila u kultnu “Rebel Yell“, na kojoj su odrastale generacije ljudi. Billyjev striptiz je dodatno užario atmosferu. Apsolutno svi su pjevali i tako na najbolji mogući način završili glavni dio koncerta.

Na bis se vratio sa (samo) još jednom kultnom pjesmom. Radi se, naravno, o pjesmi “White Wedding“, njegovom hitu za sva vremena. Kraj koncerta me zatekao jer sam očekivala još jednu stvar – “Mony, Mony” – ali nas Billy nije počastio već se predstavljajući svoj bend do nekog drugog puta pozdravio s nama. Ne znam zašto, ali ni publika nije vikala svoje standardno “we want more, we want more” nakon “Rebel Yell” pa mi je cijela ta završnica djelovala pomalo brzinski odrađenom. Zato ću umjesto bilokakvog općenitog zaključka samo staviti ovo:



>>>>>>> GALERIJA FOTOGRAFIJA <<<<<<<

Izvještaj: Martina Šestić | martina@venia-mag.net
Foto: Ivana Sataić | ivana@venia-mag.net

COPYRIGHT © Sve fotografije u galeriji su zaštićene autorskim pravima. Ne smiju se preuzimati bez dozvole Venia Maga-a ili autora. Fotografije se ne smiju izmjenjivati ninakoji način, kao niti uklanjati ili mijenjati žig sa znakom Venia Maga-a/autora. Ukoliko se otkrije njihovo neovlašteno korištenje, biti će poduzete pravne mjere protiv kršitelja autorskog prava. Molimo sve koji primijete navedene nedozvoljene aktivnosti da obavijeste uredništvo portala Venia Mag. Hvala.

COPYRIGHT © All photographs in this gallery are under the copyright law. They cannot be copied or reproduced without permission given by Venia Mag or the author. It is not allowed to alter the photographs in any way, or removing the watermark sign of Venia Mag/author. Legal action will be taken if discovered any non-permitted usage or photography manipulation. We kindly ask to inform us about such misusage by sending an e-mail to Venia Mag Editor-In-Chief. Thank you.

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

*

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
Ok