DEPECHE MODE

ZAGREB, ARENA, 21.05.2009.

Kako globalno poznati, stadionski bendovi napreduju, Depeche Mode zasigurno su među najčudnijima. Uvelike produkt svog okruženja kasnog 20. st., proizašli su iz novog grada Basildona 1981. godine i pop lađe za JG Ballard-inspirirane ideje o sexu i tehnologiji koju je glava njihove kuće, Daiel Miller, istražio 1978. godine singleom “Warm Leatherette/TVOD” dok je snimao “Normal”. Odmah su postali Millerova zlatna koka, iako njihov dramatičan put od običnog synth benda, koji pjeva neke tonovoe o industriji i sadomazohizmu, do internacionalnih vođa electro-popa, koji je preživio unutarnje preprike i pokušaj pjevača Davae Gahana da se ubije heroinom, ispisuje snažan katalog. Kako god, ženski bend the Saturdays obradio je 1981. godine top 10 hit “Just Can’t Get Enough” kao pomoć Comic Reliefu, jer trebale su siguran hit, ne samo ime koje će se pojaviti.

Još uviek potencijalni uživo, Depeche Mode napravili su nekoliko značajnih dodataka tijelu uradaka otkad se Gahan očistio negdje 1997.u vrijeme albuma “Ultra”. No, 12. album “Sounds of the Universe” označava povratak kreativnosti, smisao reproduktivnosti koja izvire iz Gahanove pojačane prisutnosti u pisanju pjesama (tri pjesme, čime nadmašuje sudjelovanje na “Playing the Angel” iz 2005.), i bendovog tradicionalnog pokretača, Martina Gorea, koji je doveo u red svoj alkoholizam. Akustično, umoljivo je prirastanje blistavosti i retru: lutajuća igra svemirskih ratnika upalih u povratak, dok je aktualni single “Wrong” gura naprijed sa robotskim šepurenjem kraljevskog “Violator”iz  1990.

Međutim, pokušaj analiziranja njihovih stihova kao terapijske grupe se nastavlja, Gahan izgovara “I’m leaving bitterness behind, this time I’m clearing out my mind”, na mir, i album se izdvaja sa četiri dobre pjesme. Također je teško rukavati se sa senzacijom benda koji se jednostavno drži zajedno, u nemogućnosti da učine nešto vieše od toga da pomaknu granicu naprijed. Možda više neće prolaziti kroz interpelacija, ali ti se pokreti čine strašno poznatima.

www.depechemode.com

 Tekst: Gareth Grandy (http://observer.guardian.co.uk)