APOCALYPTICA (Perttu Kivilaakso)

APOCALYPTICA (Perttu Kivilaakso)

Intervju: Ivana Sataić
Photo:

Svjetski poznati finski čelisti Apocalyptica za samo će deset dana objaviti svoj novi studijski album “Shadowmaker”, svoj kako kažu za dugogodišnje fanove najambiciozniji i najodlučniji album u svojoj više od dva desetljeća dugoj karijeri. “Shadowmaker” je album kojim će Apocalyptica osvojiti i neka nova srca u svakom kutku svijeta, a o njegovu nastanku i smjeru kojim će bend uskoro krenuti razgovarali smo sa bendovim Perttuom Kivilaakso.

Apocalyptica-FrankyPerez

VENIA: Znaš da ćemo uglavnom razgovarati o vašem nadolazećem albumu „Shadowmaker“. Izaći će vrlo uskoro i kako imam to posebnu čast već ga slušati moram priznati da je vrlo zanimljiv. Što mi možeš reći o inspiraciji iza albuma i značenju naziva „Shadowmaker“?
PERTTU:
Ok.. onda se moram vratiti nekoliko godina od danas na „7th Symphony“ turneju, prošli album. Svirali smo skoro 2.5 godine u komadu, bili smo jako umorni nakon te turneje, čak iscrpljeni i shvatili smo da nikada nismo imali dužu pauzu s Apocalypticom. To je bio tren kad smo rekli da vjerojatno trebamo neko vrijeme za sebe, da trebam raditi druge stvari u životu. To je bilo poput umjetničkog isključivanja jer smo željeli dati svoje mozgove iz slobode jer smo mislili da je to jedini način kako još uvijek možemo revidirati svoju glazbu. Mogla bi znati da smo sa svakim albumom željeli izazvati sebe i na neki način naći nove i bolje načine ili dublje načine korištenja čela kao i razvijati se kao glazbenici i skladatelji.
Tako smo znali da nam treba ta vrsta odmora i nakon toga smo još surađivali s orkestrom i takve stvari no kada smo se konačno počeli koncentrirati na stvaranje novog studijskog albuma bilo nam je vrlo jasno da to trebamo napraviti sada, shvatili smo nakon svega da se ne želimo zezati sa gostujućim umjetnicima ili… to zvui kao da smo izgubili svoj vlastiti identitet radeći to. Moram reći da volim svaku pojedinu suradnji sa svim tim nevjerojatnim umjetnicima no ponekad mora biti teško sjetiti se što je Apocalyptica iza svi tih odvojenih radijskih singlova, suradnji i takvih stvari. Tako da je to bio razlog zašto smo mislili da ćemo doseći svoje najbolje dijelove ako pozovemo sve vrste vokalista za ovaj album i nadolazeće turneje. To je bila glavna ideja iza ovog koncepta. Kad smo počeli tražiti vokalista našli smo odličnog tipa u Frankyju Perezu, fantastičnom pjevaču i iskusnom izvođaču. Te kvalitete, mislilm, smo srećom dobili s njim, ovo je bilo prvi put da smo mogli vježbati s vokalistom, već je bio tamo u sobi za probe… Zato mislim da je konačni produkt mnogo detaljniji i kompaktniji, čvršći i fokusiraniji album nego prije.

perttu

VENIA: Prve dvije pjesme koje ste odlučili predstaviti publici su „Cold Blood“ i „Till Death Do Us Part“. Zašto ste odabrali upravo ove pjesme kako bi predstavili album kad na albumu ima pjesama čiji je zvuk prepoznatljivija Apocalyptica?
PERTTU:
Da, no zapravo je prva pjesma još u prosincu bila „Shadowmaker“ i napravili smo neku vrstu videa.
VENIA: Da, u pravu si. Oprosti.
PERTTU:
Željeli smo pokazati što je Apocalyptica u ovom trenutku i pjesma „Shadowmaker“ je najbolji primjer onoga što smo napravili tako da smo mislili da je dobra stvar da bude prva. „Cold Blood“ je tipičnija radijska pjesma mudre strukture, tradicionalna rock pjesma tako da je lakše pristupiti radiju, to je prirodna stvar. „Till Death Do Us Part“ je cool primjer drugog stila albuma što bi bila epska instrumentalna pjesma i vrlo važna za nas kao Apocalypticu. Na ovom albumu prezentiramo mnogo vokalnih pjesama tako da smo željeli da instrumentalni momenti budu epski kao uvijek. Nismo razmišljali o tome jesu li preduge ili takve stvari, i mislim da je „Till Death Do Us Part“ dobar odgovor… zapravo sam  napisao tu pjesmu dok sam mislio da želim napraviti nešto epsko i moj vlastiti wow na način da me morate odnijeti s bine kad sam mrtav. *oboje se smiju? Stvar je u tome da volim ovo društvo, volim ovaj projekt, toliko volim ovaj bend da želim ovo raditi dok nas smrt ne rastavi. To je u osnovi značenje te pjesme i nadam se da je naša publika u istom osjećaju. Ako ste ikada voljeli Apocalypticu, ako ste ikada imali strast prema ovoj vrsti glazbe onda je ova pjesma naša stvar az osjećati i vidjeti Apocalypticu. Imamo sreće što postojimo oko 20 godina, mogli smo postići nevjerojatne stvari, svirati predivne koncerte diljem svijeta za nevjerojatnu publiku. Vrlo smo osjećajni kada je o tome riječ i jako volimo glazbu da je poput privilegije imati priliku dijeliti tu ljubav prema glazbi s ljudima. Taj nevjerojatan osjećaj je ono o čemu govori pjesma „Till Death Do Us Part, o jedinstvu ljudi koji vole moć glazbe.

VENIA: A što je Franky Perez donio albumu? Jer kad slušam pjesme ili bolje reći vokalne linije podsjećaju me na SIXX: A.M. vokalne linije. S druge strane, ako obratim pažnju na album kao cjelinu osjećaj je više kao da ste napravili nešto kao Slash na svom albumu „Apocalyptic Love“ kad je našao Mylesa Kennedyja i to je bilo to – savršen spoj.
PERTTU:
Napravili smo pjesme prije nego je Franky bio uključen no kad smo ga pronašli donio je veliki utjecaj, naravno, u nekim stvarima u riječima. Imali smo situacije u svojoj karijeri kad nismo mogli uvježbati sve pjesme onako kako trebaju biti. Ranijih godina sa ljudima poput Coreya Taylora niaka nismo imali priliku zapravo vježbati, znaš. Bilo je to samo da Apocalyptica ima pjesmu i netko dolazi nešto pjevati povrh toga. No ovaj put je sve bilo drugačije i jako smo pažljivo razmišljali prije nego smo ušli u studio. Mislim da su zato svi detalji tako jasni. Frank je donio veliki utjecaj kao član benda. Zapravo je čudesno kako je bilo prirodno. Nije bio osjećaj kao daje stranac u Apocalyptici, to je nešto što smo željeli napraviti i tražili smo ovakvog momka, on je bio u našim mislima već ranije. Franky je ušao u ovu sliku jako dobro i sretni smo jer smo imali sreće i već smo svirali nekoliko koncerata s njim, njegova energija na bini i sve se dobro slaže s našim bendom tako da je ovo vrlo sretna situacija.

perttu1

VENIA: Što mi možeš reći o vrlo impresivnom omotu albuma?
PERTTU:
Značenje iza omota albuma je da Mikko ima neku vrstu perverzije o bijeloj boji. *oboje se smiju* Zapravo smo bili vrlo ozbiljni u stvaranju ovog albuma, vrlo smo ozbiljno razmišljali o svemu. S moje osobne strane divlje sam skladao tih nekoliko pjesama poput „Till Death Do Us Part“ ili „Dead Man’s Eyes“. Mnogo sam razmišljao o ljudima koje sam izgubio u životu… o tim stvarno tužnim stvarima. No s druge strane mnogo o životu i smrti, životu u cjelini i svemu. Mislim da smo svi bili stvarno duboko u svojim mislima kad smo stvarali ovo i vjerojatno možeš čuti dušu tako da je naziv albuma i zbog toga. Željeli smo istaknuti da to još uvijek može biti tipičan album u smislu da se svi koji ga slušaju mogu zapitati što je taj Shadowmaker? Onda shvaćamo da je Shadowmaker nešto što je tehnički uvijek iza tebe i nekako kontrolira i manipulira tvojim životom. Naravno da je prirodno da to ne može biti bilo što, znaš, to što manipulira ljudima u vezama ili korporacijama, na vašim poslovima ili vladi, ili štogod. To je stvar koju smo željeli omogućiti slušatelju, da se na neki način reflektiaju u formu ovog albuma i zato je bilo važno da omot dobro podupire ovu sliku. Na omotu smo našli da je ta vrsta bezličnosti stvar iza albuma. Svijet je zapravo pun bezličnih ljudi. Ne znamo tko su oni no još su uvijek ispred nas i kontroliraju sve. Mislimo da imamo mogućnost kontrolirati svoje živote, u određenim stvarima imamo no na kraju je to uvijek neki jebeni Shadowmaker koji odlučuje. U tom značenju nemamo mogućnost biti individue koliko bismo željeli.

VENIA: To je istina. No zašto ste odlučili snimiti album u Nashvilleu?
PERTTU:
Samo zbog Nicka Raskulinecza, producenta albuma. On ima odličan studio u području Nashvillea i u biti smo od početka kad smo počeli skladati znali kakav zvuk želimo postići i ispalo je da je zvuk upravo ono što smo željeli. Nick ima tu izvandrednu energiju koju je uspio prenijeti na mnogo albuma zadnjih godina pa je to bio jedan od razloga zašto smo željeli otići tamo i raditi s tim fantastičnim tipom. Morali smo prebaciti sve datume izlaska i europsku turneju i te neke nesretne stvari no vrijedilo je zbog tako odličnog posla jer je zvuk na finalnom produktu bolji nego smo se usudili očekivati i na kraju smo radili sa tako nevjerojatnim ljudima.

VENIA: Sad kad govoriš o važnosti produkcije.. Bend je pristuan već 20-ak godina. Tijekom ovog razdoblja produkcija je napravila mnogo u razvoju glazbe. No čelo je još uvijek klasični instrument. Je li teže ili lakše sda svirati recimo to tako, ovu vrstu moderne glazbe na klasičnom instrumentu nego je bilo prije 10 ili 15 godina?
PERTTU:
Nismo imali ideju što bi trebali raditi. *oboje se smiju* U biti nije bilo čelo metala pa je Apocalyptica cijelo vrijeme i sa svakim albumom… morali smo pronaći sami svoj put. Bilo je to naravno mnogo učenja. Jedna od glavnih stvari za mene je bila razviti svoje tehnike sviranja čela jer ne mogu povezati sve što sam naučio iz klasične glazbe , unosim mnogo klasične tradicije u Apocalypticu koliko god mogu no naravno moram rekreirati svoj vlastiti stil. Ne mogu reći da je to moderan način sviranja instrumenta no divlji je. Cijela stvar koju sviramo na čelu je ekstremno zanimljivo putovanje i učenje i još, mislim, sa svakim novim albumom naučimo nešto novo. To je jedan od mnogih razloga zašto imamo tu strast, otkad smo bend imamo tu priliku razvijati se, ići naprijed i rasti kao skladatelji, izvođači i glazbenici. Te su nam stvari uvijek bile najvažnije, uvijek smo željeli ići korak naprijed i dosegnuti naša vjerovanja i pravila, i granice kako bi bili originalni u oome što smo ranije napravili. To je uvijek bio vodič kroz našu karijeru.

VENIA: Tijekom godina ste utjecali na mnogo drugih umjetnika i bendova. Ne znam imaš li isti pogled no ja nisam primjetila da postoji drugi bend poput Apocalyptice, čak ni cover bendovi. U čemu je vaša tajna?
PERTTU:
Mislim da je činjenica da nema mnogo prostora u ovom. Mi smo još uvijek minorni pravac u mainstreamu i takvim stvarima pa vjerojatno nema mnogo prostora za postojanje više bendova poput Apocalyptice u komercijalnom značenju. No shvaćam da u osnovi svaki grad ima studentski bend ili neke čelo studente koji su odlučili svirati rock glazbu. Čuo sam neke od najboljih riječi ikada od fanova kada su rekli da sam ih inspirirao da sviraju čelo ili takva vrsta odgovora da su odlučili da čelo bude njihova stvar. Apoalyptica je pokazala da nešto poput toga može biti odlična stvar. Takvu vrstu odgovora je uvijek tako dobro čuti no volio bih misliti da ako postoji nekakvo nasljeđe koje možemo dati ljudima, to bi bilo da ohrabrimo ljude da pokušaju čak i najgluplje ideje. *oboje se smiju* Rekao bih da bi samo idiot pokušao svirati Metallicinu glazbu na čelima. No mi smo sretni idioti koji su zapravo onda shvatili – wow, napravili smo nešto što je zaista fasciniralo ljude. U tom smislu bilo bi dobro reći da bi primjer Apocalyptice trebao biti dobar primjer da ako nešto jednostavno voliš i imaš hrabrosti pokušati najluđe ideje može ispasti nešto cool.

VENIA: U tom značenju, gdje vidiš vaše najveće dostignuće?
PERTTU:
Mislim da je naše najveće dostignuće do sada to što još uvijek postojimo. Još uvijek smo najbolji prijatelji i to je sve zahtijevalo mnogo posla no to je definitivno najvažnija stvar, da sada možemo raditi zajedno nakon svih tih godina u glazbi, te osobne veze i to što birno jedni za druge je daleko najvažnija stvar.

VENIA: Nakon više od 20 godina sviranja, turneja, snimanja, suradnji i svega, što te još uvijek inspirira da se baviš glazbom, čak i sada kad znamo kakvo je stanje u glazbenom poslu?
PERTTU:
Meni je najveća stvar sama glazba. Jednostavno volim svirati, volim slušati glazbu. Uvijek idem na tu glazbenu drugu dimenziju sa tako velikim srcem i to je glavni razlog za ići na tako duge turneje i takve stvari. Rekao bih da je jedina razumna stvar kada radiš nešto kao što je imati jebeni bend je voljeti glazbu u biti više od svega. To nam je uvijek bilo vodič u svemu što smo napravili.

VENIA: Moram te pitati… što mi možeš reći o projektu „Wagner Reloaded“, to je bila odlična stvar!
PERTTU:
Bilo je strašno!
VENIA: Bilo je odlično!
PERTTU:
Bilo je toliko odlično da je ispalo strašno. Bilo je bombastičan, ogroman projekt i mnogo zabave. Objavili smo cool live CD iz toga sa nekim zanimljivim Apocalyptica instrumentalnim materijalima i to nas je također ohrabrilo da napravimo album kao što je sada „Shadowmaker“. Bili smo otvoreni za mnogo, mnogo različitih projekata i projekata sa strane no sve što se događalo uokolo je bio glavni razlog da se dogodi „Shadowmaker“. Samo smo se željeli okrenuti sebi. Nismo željeli mariti o ničemu ili nikomu neo o svom bendu i Frankyju i Nicku Raskulinecu u studiju tih jebenih sedam tjedana. Bili smo vrlo koncentrirani i mislim u mogućnosti uhvatiti najvažniju stvar koja bi bila i moja najveća strast – glazbu. I uloviti tu izvedbu i na snimci. Vrlo, vrlo smo zadovoljni s rezultatom.

VENIA: Uskoro ćete krenuti na turneju u SAD-u sa SIXX:A.M., što očekuješ?
PERTTU:
Ne očekujem ništa, naučio sam ne očekivati. No oni su cool momci, Nikki je naš prijatelj i uzbudljivo je jer je SAD obećavajuće za nas i vraćamo se tamo na headlinersku turneju u svibnju. Kasnije ćemo ići i na produkcijski zahtjevnu veliku europsku turneju u jesen i svirati ćemo na nekoliko ljetnih festivala u međuvremenu. Volimo to, volimo biti na pozornici svaku večer i dati sve što možemo.

VENIA: Nadam se i da ćete se vratiti u Hrvatsku, već vas neko vrijeme nije bilo.
PERTTU:
Mislim da ćemo u zemljama Balkana svirati sljedeće proljeće.
VENIA: To bi bilo odlično!
PERTTU:
Apsolutno! Uvijek volim biti u Hrvatskoj!

VENIA: Hvala ti puno Perttu! Vidimo se uskoro!
PERTTU:
Vidimo se, hvala!

Službeni web: http://www.apocalyptica.com/en/

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *


*

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
Ok