ANGELSEED: “Crimson Dyed Abyss”

ANGELSEED: “Crimson Dyed Abyss”
Izdavač: Sliptrick Records
Godina: 2015.
Žanr: Metal
Ocjena: 4/5

AngelSeed je svoju priču započeo davne 2007. Već tada su imali određeni status jednog od najkvalitetnijih bendova iako službeno objavljenog materijala nisu imali do prije dvije godine kad im je izašao vrlo kratak eponimni EP sa tri pjesme “Dancing with the ghosts“, “Leaving all behind” i “Fallen angel” koje su svoje mjesto, između ostaloga, pronašle i na njihovom prije nekoliko mjeseci objavljenom prvijencu “Crimson Dyed Abyss” što je popratila i vrlo angažirana PR kampanja iz redova samog benda.

No što “Crimson Dyed Abyss” nudi svojim slušateljima?

angelseed_crimson_dead_abyss
Popis pjesama:
1. Bloodfield
2. Dancing with the ghosts
3. Man with black roses
4. Forever blind
5. Leaving all behind
6. Fallen angel
7. Schizohead
8. Dreamer/Breaking dawn
9. Soulcollector
10. The healer
11. Now

Prvo i ono što će vjerojatno svakom ostati upečatljivo nakon prvog slušanja je kvaliteta zvuka što ne treba čuditi jer je album producirao ni više ni manje nego Jens Bogren. Od prve pa do posljednje, jedanaeste, pjesme zvuk je besprijekorna, savršeno ispolirana konstanta.
Drugo što se osjeti je stilska višeslojnost i raznolikost. Svih jedanaest pjesama se razlikuje u svom izričaju. Od symphonica (ali bez opernih vokala) preko thrasha i heavyja pa sve do powera i industriala – AngelSeed definitivno ne želi da ga se strpa ni u kakvu žanrovsku ladicu, nego je umjesto toga za svoje prvo izdanje odlučio bez ikakvog srama pokazati sav opseg svojih glazbenih utjecaja.

Poštujem kada bendovi rade svoj zvuk, kada ne žele biti ograničeni jednim stilom, jednim žanrom, međutim u ovom slučaju mi nekako sve to zajedno nije sjelo onako kako sam očekivala. Dojam koji sam stekla je kao da slušam jedanaest pjesama uzetih s nekoliko različitih albuma istog izvođača. Idealno za današnju shuffle generaciju slušatelja koji više ne slušaju kompletne albume, nego pojedinačne pjesme i singlove.
Bez postojanja neke jače veze između pjesama, ovaj album možete slušati redoslijedom koji vam je ponuđen ili prema vlastitom nahođenju. Baš kao da čitate interaktivnu knjigu pa vas ovisno o odabiru poglavlja priča vodi do nekog drugog završetka.

Ako preferirate malo laganije, gothic stvari sa zborskim napjevima tu su “Man with black roses“, “Leaving all behind” pa čak i jednim dijelom “Dancing with the ghosts“. Teži ćete zvuk osjetiti u uvodnoj “Bloodfield“, koja iz svog atmosferičnog intra prelazi u žestoki punokrvni metal hit, “Soulcollector” i “Schizohead“. Ova posljednja mi je jedna od najboljih stvari albuma, a Ivana ju je svojim vokalom izvrsno i uživljeno interpretirala.
Vokali su jedan od vrhunaca ovog albuma. Pjevačica Ivana Anić je ugodno iznenadila ekspresivnošću i toplom bojom glasa kao i odličnim interpretacijama svake pojedine pjesme – stilski i tekstualno jako variraju, a zahtijevaju popriličan angažman od osobe koja ih izvodi. Povremeno bi me jedino zasmetali prateći vokali koji je na refrenima često zaglušuju. I growl dionice upotpunjuju ovaj takozvani “ljepotica i zvjer” stil vokalnih aranžmana te i u lakše stvari unose dozu sirovosti karakteristične za metal.
Instrumentalisti su također odradili odličan posao za ovo izdanje – od melodijske pa do ritam sekcije – ništa manje nije ni bilo za očekivati s obzirom da se radi o potkovanim glazbenicima bogatog iskustva na sceni.

Crimson Dyed Abyss” se može pohvaliti i velikim brojem gostiju, a samo neki od njih su Christopher Amott koji je svojom solažom na gitari oplemenio pjesmu “Fallen angel“, Mikkel Sandager Pedersen koji se pridružio Ivani za vokalima u pjesmi “Bloodfield” te domaća zvijezda Zoran Mišić čiji se glas uklopio u “Dreamer/Breaking Dawn“. Uz njih tu je i Stefan Isebring koji je zasvirao flautu i nyckelharpu u nekoliko skladbi.

Jednu malu zamjerku bih uputila i na samo trajanje albuma i smatram da je možda neke stvari trebalo ostaviti ili kao bonus ili možda čak skratiti, a da se ne izgubi na kvaliteti i konstrukcije samog završnog proizvoda. Tako bi “Crimson Dyed Abyss” vjerojatno bio još efektniji.
Sve u svemu radi se o vrlo ambicioznom i bombastičnom prvijencu koji na ovom nivou u svojoj niši zaista nema konkurenciju na domaćem tržištu. I nikako ga ne smijete propustiti poslušati.

Recenzija: Martina Šestić | martina@venia-mag.net

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

*

U skladu s propisima EU koristimo kolačiće (cookies). / We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
Ok